Uitingen op SM – Kathalysator in het dagelijks leven


Over de invloed van mijn heftige uitingen op de Social Media (SM) en het katalysatoreffect ervan in het dagelijkse leven.
 
Dinsdag kreeg is zomaar twee kaartjes voor Nederland-Zweden in de schoot geworpen. Tijdens een gemeentelijke bijeenkomst over interactief werken zei een vrouwelijke collega `mijn vriend is ziek, we hebben twee kaartjes en wie ze wil hebben kan ze krijgen`
 
Na wat gebel had ik thuis groen licht en iemand mee en dus de kaartjes.
 
Over de wedstrijd hoef ik niet veel te zeggen. Die was perfect. We zaten tegen het dak aan ver achter het doel en het voordeel was dat we alle spelpatronen en de ruimtebezetting goed konden zien. Mijn jongere collega Elmar had supporterskleding meegenomen en daardoor zat ik in een rood wit blauw shirt in de trein. Alsof alles normaal was gingen we het stadion in. Wat vies Malt bier drinken, naar het urinoir, de plek zoeken op de steile tribune. Een bezigheid zoals ik honderden keren heb meegemaakt.
 
Het begon eigenlijk al bij het zingen van het Wilhelmus. Iedereen gaat staan en we zingen…. De Kooooning van Hispanje… heb ik altijd geëerd”  
 
Op dat moment schoot het door mijn hoofd. Hoeveel heb ik de laatste tijd wel niet getwitterd en op dit VKblog geschreven over dat rare foute Regeerakkoord. Een Regeerakkoord dat trekjes heeft van situaties in landen als Albanië, Kazachstan en Venuzuela, door enkele volstrekt vreemdsoortige en niet professionele elementen als de introductie van dierenagenten, schijnbezuinigingen, behagen van het volk, invloed van iemand als Jort Kelder en het halveren van Cultuur.
 
En dat alles met een nieuwe MP, waar ik toch enig vertrouwen in heb net als in de ministers. Maar dat regeer- en gedoogakkoord. Inhoudsloos en vreemd en uiteindelijk is het allemaal zo gekomen door het vreemde stemgedrag, bedenk ik me steeds. Alsof al die Tweets en blogs van de laatste weken mijn hoofd opeens in vuur en vlam zetten.  
 
Toen ik na  “Koning van Hispanje`  het woord  “geëerd”  uit zong… meende ik te moeten roepen  “Want het volk is verkeerd”.
 
Mijn collega keek me wat raar aan, hoewel hij mijn houding kende. “Ja man, 70 %  heeft niet of op PVVVD gestemd! Hier zitten er 35.000” riep ik uit alsof ik weer een Tweet aan het formuleren was.
 
Ondertussen had ik in de gaten gekregen dat mijn buurman met zijn zoontje van Marokkaanse afkomst was. In het donker was het eerst niet zichtbaar, maar bij elk balcontact en elke vrijloopactie van Afellay veerde hij op en toen ik om te testen zei “mooie actie van Afellay” wendde hij zich tot me “ Ja Afellay, dat was Afellay!”  Nu ben ik nooit op voorhand onvriendelijk tegen mensen van Marokkaanse afkomst en al helemaal niet als ze de gewone mensendingen doen zoals naar een wedstrijd van het NL elftal gaan. Maar deze keer was ik extra vriendelijk en betrokken. Zou die extra vriendelijkheid nu van de weeromstuit komen door het rare politieke klimaat en mijn tegenhouding houding die ik via Tweets en blogs heb uitvergroot ?
 
Ik genoot van de eerste helft. Wesley Sneijder strooide met mooie passes en was dreh- und angelpunk zoals ik het nog nooit gezien had. Perfecte wedstrijd. Pas in de tweede helft kwam mijn Twitterperiode van juni en juli weer boven.
 
Opeens kwam het eruit en lidt ik me weer even gaan.
 “Elmar, dat is, dat is, die nummer 10, dat is de helft van #WESENYO”  dat foute stel met die witte duiven, die voor tienduizenden euro zijn ingevlogen, die albino herten, die dure bedienden van het castingbureau, die foute vrienden die met glazen gooien en dan ZIJ, de andere helft van #WESENYO, de aanstichtster van al dat foute, zij die de rekening niet wil betalen van alle extra ingekochte bullshit, misschien zit ze wel op de tribune, hè getsie”
 
 
 
In de trein was alles weer over. Ik zat weer in de #gewonemensenflow. De trein vanuit Amsterdam ging via Utrecht richting Maastricht en was dus vol met L
imburgers
die in het gangpad stonden, waar we langs moesten om de trein uit de komen. “Eerst die Limburgers eens aan de kant duwen” zei ik lachend. De gezellige Limburgers vonden het allemaal best en lachten wat terug. Op dat moment was ik helemaal los van het vermaledijde stemgedrag in het zuiden. Die link kwam pas nu na twee dagen in me op toen ik de slotpassage voor dit blog zocht. 

 
 
    

Over renescheffer

Twitteraar, blogger, Italie, Spanje, Vitesse, FC Wageningen, columnist, Vkblog. Zeister Magazine, Male model, PvdA, voetbal, reizen, ambtenaar, eten, politiek, Zeist.
Dit bericht werd geplaatst in rene-vkblog-2010-10 en getagged met , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

13 reacties op Uitingen op SM – Kathalysator in het dagelijks leven

  1. beus zegt:

    Morgen, als je weer met je beide benen in de gewonemensenflow staat, kan je dan gewoon zittend op je werk de betaling voor het VK-bloggerscabaret van 20 november verrichten.

  2. zelfstandig_journalist zegt:

    Social Media. Ik zal de afkorting onthouden. Dacht even aan heel iets anders :-). Ja, mooie wedstrijd en Afellay was op dreef.

  3. smokey zegt:

    Je boft maar met al die gratis kaartjes!
    "Wesenyo".. Je bent de gastendoekjes nog vergeten. Zij van de gastendoekjes: "Alles is weg"..

  4. oliphant zegt:

    En ik begreep in het verre Frankrijk, dat ze ook nog hebben gewonnen. Maar me hoeveul, zout niet witte.
    Je maakt vele zaken tot en leesbaar geheel. Leuk.
    Groet, O.

  5. Rene Scheffer zegt:

    Beus…
    Ik ben traag met betalen, maar betaal altijd.
    ZJ….
    Ja die afkorting SM zie je in deze zin veel meer en ik gebruik hem om nieuwe lezers te trekken
    Smokey…
    Klopt, ik heb daar ook over geschreven. Pas nu bedenk ik me dat dat inhalige dat ik toen maar voor de helft geloofde nu bevestigd lijkt door het gedrag van Yo in de kwestie rond de betaling van de rekeningen voor het huwelijk
    Oliphant…
    Prettig te horen, dat is altijd mijn uitdaging, beeldend schrijven.

  6. Louise zegt:

    Je zakt toch niet af naar het niveau van VK Boulevard? 🙂

  7. Rene Scheffer zegt:

    Louise
    Zou niet eens zo slecht zijn. VK Boulevard
    Mooie symbiose van het lage, het aardse, de sensatie, de zonden en dan toch met een zweem van elitaire verhevenheid. Kan me daar helemaal in thuis voelen

  8. Rene Scheffer zegt:

    Thera
    Leuk liedje, een van mijn favorieten vooral in de auto.
    Maar je hoeft geen u te zeggen!

  9. paco painter zegt:

    Wat is er tegen VKboulevard???

  10. peterus zegt:

    Brabantse aanbeveling.

  11. sprakeloos zegt:

    Mooi hè die wedstrijd, ik had bij deze wedstrijd ook mijn interland doop. Het Wilhelmus net gemist en beetje zoeken naar de stoeltjes op die engel tribune, alle goals wel gezien, prachtig. Ik dacht echt niet aan politiek, wel over een blogje over de slapende zweed, maar dat is alleen voor het moment leuk, ik wist er ook niets van te maken.

  12. Rene Scheffer zegt:

    Paco….niets! Ik hou er wel van af en toe te vulgairiseren
    Peterus…Thanks
    Sprakeloos….grappig, ik u daar dus bijna getroffen.

Geef een reactie

