Open brief aan Philippe Remarque


Een nare man bent u niet, dat heb ik al wel begrepen uit het lange interview voor de Kerst met u in de Volkskrant. Ook uit de columns van uw partner Sylvia Witteman is niets echt negatiefs te lezen over u.  Eerder dat u een echte speel/werkman bent, veel bezig met eigen leuke dingen en werk.
 
Het feit dat u zo lang samenleeft met de op zich heel leuk lijkende  Sylvia Witteman spreekt ook niet in uw nadeel. Ongetwijfeld hebt u vanuit deze situatie wel geleerd “loslaten, laten gaan…die is niet te temmen”, een hele functionele eigenschap als leidinggevende.    
 
Met andere woorden, als persoon kunt u bij mij nog wel een potje breken.
Geen leuk bericht kreeg ik vandaag echter van u. Ik had  zo gehoopt dat het VKblog altijd zou blijven voortbestaan. Maar neen, nog 7 weken en dan is het over. Met het VK blog BEN ik iemand. Ik word door velen gegoogled op de raarste dingen zoals “Sex bij de kapper en het “schoonmaakmiddel Dasty” , “Ranzen“ en “preventief plassen” en daardoor in het land enigszins gekend. Ik word gewaardeerd en aanbevolen door medebloggers. Wie moet mij nu nog aanbevelen en waar?
 

Ook zal ik de andere bloggers missen. Ze zijn een deel van mijn leven. Ik weet waar ze wonen. In Zwolle, Vianen, Woensdrecht, Oosterhout, Naarden, Huizen, Antwerpen, Brussel, Dordrecht, Nijmegen, Rotterdam, Utrecht, Vught, Amsterdam, Edam en Amersfoort. Ik kan van ze dromen als het moet
 
Nu ben ik erg onhandig en moet dus al mijn blog op CD Roms zetten. Al mijn verhalen over mijn baby,  peuter en kleuter Rozanne, de vele vakanties op de Canarische eilanden, mijn politieke columns waar ik ten strijde trek tegen alles wat fout en rechts is, dan wel progressief elite. Maar ook wat ridiculere blogs over Wesley en Yolanthe, over makreel, de zanger Heino en blikken bier.
 
Het zou wel een mooie service zijn wanneer jullie dat als laatste geste en eventueel tegen betaling enkele CD roms overhandigen aan de vaste bloggers. Dat zijn de kosten niet.

 
Heer Remarque, beste Philppe, toch ook nog bedankt dat u mij en vele andere bloggers deze blogmogelijkheid jarenlang hebt geboden. Voor alle rechtse bloggers onder ons de boodschap “kijk hiertoe leidt de marktwerking, hedgefondsen, uitzuigen van gezonde bedrijven en uiteindelijk onnodige bezuinigingen”  
 
Ik snap de zakelijke achtergrond denk ik wel en ben ook niet heel boos, wel verdrietig. Verdrietig ook toen ik probeerde uw mail netjes te beantwoorden, maar de mail kwam terug, iets met Noreply. Dan maar langs deze weg. Het ga u en de Volksrant goed.

 

De vele medebloggers, met uitzondering van trollen, hoop ik elders te treffen. Ik volg hen.

 

 

Over renescheffer

Twitteraar, blogger, Italie, Spanje, Vitesse, FC Wageningen, columnist, Vkblog. Zeister Magazine, Male model, PvdA, voetbal, reizen, ambtenaar, eten, politiek, Zeist.
Dit bericht werd geplaatst in rene-vkblog-2011-01 en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

33 reacties op Open brief aan Philippe Remarque

  1. antoinette duijsters zegt:

    Heb je niet nog een harde schijf, waar je alles kunt opzetten? het is wel veel werk.
    Met je blog kan ik het eens zijn, vooral dat tikje naar de rechtse kliek:-)

  2. Reine jRagolo zegt:

    We voelen ons dus als oud vuil aan de dijk gezet en dat nog wel door een krant die met onze linkse idealen is groot geworden. Een maatschappij waar eenzijdige besluiten worden genomen is NIET DE MIJNE.
    ARBEIDERS VERHEFT U.

  3. maadtje zegt:

    Reine, ieder woord van jou is raak.
    René, ik krijg tranen in de ogen van je blog. Jij bent echt verdrietig en teleurgesteld. Volkomen begrijpelijk.

  4. Rene Scheffer zegt:

    Antoinette
    Ja harde schijf in PC wel maar die verdwijnt op enig moment. Toch maar CD roms.
    Hoeveel blogs zouden er op een cd rom passen of op een dvd?
    Ja een een steek onder water voor onze rechtse vrienden, dat kan ik niet nalaten.
    Reine
    U is boos en terecht.
    Maadje
    Ik heb alles wel onder controle en probeer zelfs van deze nare situatie toch nog een mooi leesbaar blog te maken. Het is allemaal waar wat er staat, dat wel. Dank voor mooie woorden.

  5. Klaverblad zegt:

    @ René,
    Je was/bent de blogger waarmee ik vier jaar goede contacten heb kunnen onderhouden
    en we hebben elkaar enige keren plezierig ontmoet.
    Door je openheid weet ik ook veel van je persoonlijke context.
    Ik zou je bepaald missen als mens, en zeker ook als onderhoudende blogger.
    Je kon zaken raak typeren: uithalen met een knipoog naar de goede verstaander.
    Een belangrijke vorm van je presentatie is een zelfbeeld poseren,
    o.a. door herhalingseffecten.
    In de kern vind ik je wel een grappige populist,
    altijd houd je rekening met je publiek
    en wat het zou kunnen appreciëren.
    Dit blog zal veel bijval oogsten…

  6. Drive South zegt:

    > Hoeveel blogs zouden er op een cd rom passen of op een dvd?
    Een heeeeeeeleboel.
    Ik denk dat de database-dump van het hele vk-blog op een paar dvd-tjes past.

  7. cor3306 zegt:

    Rene:hoe meer ik er over nadenk, hoe jammerder ik het ga vinden; je het treffend onder woorden gebracht

  8. Annelies zegt:

    Je hebt het mooi gezegd, te aardig eigenlijk, ik ben nog steeds in een shit-fase en absoluut niet toe aan bedankjes aan wie dan ook!

  9. ISIS zegt:

    Het is schrikken….
    Doch in twee maanden tijd kan een pracht alternatief
    gevonden worden!
    Daar vertrouw ik op!
    De gezonde mens heeft een oplossend vermogen!; )))))

  10. A C T U A L I T Y zegt:

    U bent Het S C H E F F E R E N nog niet verleerd !!
    Groet a Vous Joshua

  11. Adriano Antoine Robbesom zegt:

    What to say, na zo’n Jobstijding? Hopelijk kan ik op tijd alles opslaan (en in mijn geval met de vele afbeeldingen is het beslist meer dan 4 GB!) en een deel op een slapend account van WordPress neerzetten. De nieuwe bijdrage nzullen ofwel in WordPress dan wel in Eyebrazil verschijnen. Ik hoop en verwacht je bloggenissen elders te kunnen blijven volgen 🙂

  12. Grutte Pier zegt:

    Verdomd hij lijkt uiterlijk op mij….

  13. jeg_synes zegt:

    mooie brief aan Mr. Philippe….de man kan er zeer waarschijnlijk ook niets aan doen dat hij dit onheilsbericht moet brengen…mar het had wel iets uitgebreider gemogen met wat meer onderbouwing en zeker met een van te voren uitgezocht alternatief….niet van dat alles…
    ze behoren niet zomaar een doodvonnis te vellen zondermeer, maar ons uit fatsoen een alternatief aan te bieden…je geeft het ook al aan..
    ‘k ben benieuwd of ze uberhaupt met iets komen…
    ja hoeveel dvd’s heb je nodig voor blogs vanaf 2005 tot heden…en wat een werk…. ik heb daar niet eens tijd voor en velen met mij…
    maar laten we hopen op een plan, of wat dan ook…
    intussen toch maar beginnen met opslaan…
    jeggroet en jij ook sterkte…

  14. meeuwenoord zegt:

    bij,de vele lezers,blog noordwijk,40.000 per jaar,hangt de zwarte en piraten vlag uit,…dit stoppen is dom…heel stupide…zouden ze nog gezond verstand hebben…

  15. Glaswerk zegt:

    @René:
    Er kan nog veel gerealiseerd worden in ruim anderhalve maand tijd.
    @Grutte:Verdomd hij lijkt uiterlijk op mij….
    Gelul.
    Jij bent véél knapper 😉

  16. Rene Scheffer zegt:

    KB
    Dank voor je treffende en mooie woorden en we zullen ook zonder VK blog nog wel een terrasontmoeting hebben. Inderdaad, je hebt gelijk. Ik ben een publieksschrijver, meer een stukjesschrijver dan een blogger. Van elke situatie probeer ik een bij de lezer aansprekend blog te maken, ook van deze nare situatie.
    Drive South….
    Dat is geruststellend.
    Cor….
    Jij was natuurlijk hier ook een van de pareltjes met je prachtige verhalen over vroeger, die toch ook zo herkenbaar waren
    Annelies….
    Te aardig, ja maar ik blijf altijd dicht bij mezelf
    Isis…
    Ik ga alle alternatieven volgen
    Actuallity…
    Ja herkenbaarheid in stijl en toon, dat beoog ik. Thanks!
    Adriano…
    Ja schrijven blijf ik wel maar waar. Je hebt al aardig ene beeld voor je archief. Moet er ook over gaan nadenken
    Grutte P
    Nou met enige fantasie dan. Op 20 november lette ik meer op de vrouwen, maar in een ooghoek heb ik je wel gezien
    Jeg S
    Thanks voor mooie reactie
    Meeuwenoord
    Het is tragisch…ook aan de Kust
    Glaswerk….
    Ik vertrouw op uw wijsheid en inzicht qua alternatief blog

  17. Mo zegt:

    ik weet nog niet wat ik ervan moet denken, van dat stoppen. moet er nog eens over nadenken.

  18. Bart zegt:

    Verdrietig ben ik niet, wel teleurgesteld en ik kan niet veel (geen) begrip opbrengen voor de manier waarop het nu zo afloopt met het VKblog.
    Aan de andere kant probeer ik maar met realiteitszin naar de nabije toekomst te kijken, en samen met anderen te kijken hoe we het bloggen kunnen voortzetten.
    Maar zonde vind ik het wel.

  19. Noud Hovius zegt:

    René, ik liep ook tegen die no reply op en dat vind ik als oprechte blogger slap. Ik ga dus denk ik mijn abonnement op de krant ook maar opzeggen. Wat heb ik hier nog te zoeken? Het nestgevoel dat ik bij jou ook bespeur. Een magere poging tot voortzetting: http://vkblog.hyves.nl/ kijk maar of je lid wordt. Ik zoek in ieder geval medebeheerders want ik wil dat het groot en warm en lawaaiig wordt!

  20. Zelfstandig journalist zegt:

    Mooie, uitgebalanceerde brief. Dat mag je ook verwachten van iemand met zo’n positie als jij :-). De brief van Remarque was dan toch maar matigjes.

  21. paco painter zegt:

    Mooie brief, Rene. Maar zelf ben ik iemand van nieuwe tijden, nieuwe kansen.
    Daarom ben ik vanaf heden te volgen op:http://pacopaintersatire.blogspot.com/
    Wat moet je anders…
    Ik zal ook jou blijven volgen, waar je ook gaat schrijven

  22. Trektocht zegt:

    SiteSucker haalt in ieder geval alle tekst maar ook een hoop shit op, heb het al op de harde schijf.
    Bij archief in je widget op "hele archief" klikken en die link in het programmaatje plakken, is toch in ieder geval iets, reacties komen ook mee!

  23. Bas zegt:

    Paco: Geabonneerd. Net gedaan.
    Renee. Wat mij stoort dat iedereen loopt te klagen en dat niemand ene flkker doet. Ik heb wat voorstellen gedaan. Maar dat vind iedereen blijkbaar ook te moeilijk. Mag ik het dan eens zachtjes zeggen.

  24. Bas zegt:

    Als een zacht lammetje gaat het VK blog ten onder. Dat is niet vreemd. Want het hele VK blog is een zacht lammetje geworden. Alle kritische geesten zijn verdwenen of geband. Het gaat inderdaad over jouw baby . En die van anderen. Geen 1.5 miljoen waard zoals Jan Bouman dat becijferde.

  25. Bas zegt:

    Of vind je dat wel.

  26. Smokey Robbinson zegt:

    Over het middel Dasty ben ik nog steeds content. Dankzij jouw blog ontdekt.

  27. rené Louman zegt:

    Ik was al voor dat dit onheilsbericht kwam bezig alles door iemand op een DVD te laten zetten omdat ik dat zelf niet kan.
    Maar ja, het voordeel daarvan is maar zeer betrekkelijk. Dan heb je het zelf, maar in wezen heb je het daar niet voor gemaakt. Ik vind het juist zo erg dat alles voor anderen verloren gaat, ook al gaat er dan zo natuurlijk ook een stukje van jezelf verloren.
    Ik ben al bezig mijn blog op web-log.nl te reanimeren. Misschien dat we daar een groep op kunnen zetten of zo maar zoals hier wordt het nooit.
    Ik vind die 7 weken gewoon schandelijk. Als ze daar een half jaar minstens van maken heb je tenminste tijd om iets anders te verzinnen (of mee te gaan met mensen die iets anders verzinnen, ik ben zelf niet handig in die dingen). Maar het is wel tekenend voor de staat van de huidige maatschappij. Als je geen geld oplevert en je staat zwak ben je de klos.

  28. BarbaraJansma zegt:

    Hoe erg ik het ook vind, voor lui als jij moet het nog erger zijn.
    Ik zit hiernaast naar je copyright-tekst te kijken. Mag de beheerder van een medium wel zomaar content weggooien? Ik denk eigenlijk van niet…
    De reacties vond ik soms wel het mooist, en hoe ik die moet opslaan weet ik niet….
    Ik denk dat ik voorlopig op wordpress zit, al ziet het er raar uit.

  29. Rene Scheffer zegt:

    Mo….
    Ik las ergens je titel ….weer een nieuw begin. Ga het blogs straks lezen
    Bart
    U is wat bozer nog en terecht
    Noud….
    Voor Hyves heb ik me al opgegeven, maar Hyves is wat tanende en heeft toch een wat ander publiek.
    ZJ…
    Thanks. Positie op het blog en positie in de gewone maatschappij!
    Paco
    Thanks…ik heb je al gezien maar kon niet reageren, teveel gedoe leek het.
    Hoop wel dat het merendeel van de VK bloggers makkelijk te vinden is.

  30. Rene Scheffer zegt:

    Trektocht
    Sitesucker- Goede tip!
    Bas driemaal…
    Ja mijn baby maar ik ben wel een veelzijdig blogger, vergis je niet en die gebanden dat waren geen bloggers of columnschrijvers, want daar kun je veel in kwijt. het waren voornamelijk nare en ruzieziekende reageerders. Ik zie mezelf altijd als een AD blog met kleurplaatjes (ik heb niets met de elite die dat ordinair vindt) maar dan wel met een ontwikkeld lezerspubliek en af en toe wat verdieping.
    Smokey…
    Leuk dat ook VK bloggers dit als tip hebben opgepikt.
    Rene L
    Net je nieuwe blog gelezen. Helemaal waar.
    Barbara Jansma…
    Ach mijn copyrightstukje is meer fake cq. humor.
    Zie reactie van trektocht, hij beveelt sitesucker aan.

  31. ron zegt:

    Heel mooi gezegd, René. Je hebt je (ons) meer in je waarde gelaten dan dat Philippe dat heeft gedaan op zijn manier. Geen idee hoe het af gaat lopen, maar ik begin er steeds zekerder van te worden dat het beter zal zijn. Laten we elkaar in ieder geval niet uit het oog verliezen. Italië is dankzij je stukjes regelmatig een glimlach rijker geworden en ik wil die traditie graag in stand houden.

  32. Geroma zegt:

    Een alles-zeggende brief, Rene…..Ja, ook ik ben verdrietig en lees me momenteel een slag in de rondte om te ontdekken voor mezelf hoe e.e.a. nu verder moet.
    Want, wat een mooi podium hebben/hadden we hier toch en wat een mooie dingen zijn hier ontstaan.
    En wat een fijne, waardevolle ontmoetingen heb ik gehad met medebloggers.
    Liefs.

Geef een reactie

