“Ambachtelijk en Verse Rookworst” – Nep van AH


Dat ik er toch weer ingetrapt ben, stelt me uiteindelijk het meest teleur. Gisteren las ik de Bonusfolder van de AH met haar vijftig `2  halen en 1 betalen` aanbiedingen. Boerenkool, aardappels en rookworst, allemaal in die aanbieding. “Vers en ambachtelijk” stond er bij de  rookworst, die was verpakt in een doorzichtig bakje, een zelfde als waar mijn Verse fijne Gelderse Rookworst zit, die ik heel soms koop voor 3,49 euro als ik geen zin heb om naar de slager te rijden.  Ik meende daarom dat het een worst van eenzelfde redelijk goede kaliber zou zijn.
 
In de AH vestiging in Zeist lagen de worsten apart, naast de zakken Boerenkool. Ik griste er snel twee weg en was tevreden. De extra zak aardappels van drie kilo, ja daar zat ik mee. Ik vond het te stom een gratis zak  te laten liggen, maar meenemen naar huis had ook geen zin. Gelukkig ging de caissière akkoord met mijn voorstel de 2 zakken (prijs van 1) te betalen, en even weg bij haar te leggen zodat ze het zelf aan een van de minder vermogende klanten zou kunnen meegeven. Bij mij zou die tweede zak wegrotten in de berging, we eten zelden aardappels.
 
Thuis gekomen schrok ik. Vers en ambachtelijk, duidt op een worst met vers en niet  voorgekookt vlees.  Ik draaide de verpakking om en zag dat de worst 10 minuten moet worden warmgemaakt in niet kokend water. Dat duidt op een NIET verse worst, want het is hetzelfde kookvooorschrift als de goedkope fabrieksworsten van Euroshopper en Unox.
 
Ik draaide de verpakking weer om en zag de voorkant. Daar zag ik een rood in het plastic verwerkt vignet met de tekst “de tweede gratis”. Het is dus geen worst uit het normale assortiment die opeens tweemaal zo goedkoop is. Neen, het is een ordinaire nepaanbieding. Speciaal ingekocht en ingepakt voor de massa en met een kwaliteit die dichter bij 99 cent ligt dan bij 1,99 ( kennelijk de originele prijs van deze worst).
 
Dat doen we dus nooit meer. Mijn primaire behoefte aan snelle en makkelijke lustbevreding (eten en geld) heeft me weer een verblind.
 
En, Albert Heijn, uw "ambachtelijke en verse" spullen zullen vanaf heden altijd mijn argwaan wekken.   
 
 
 
 
 

Over renescheffer

Twitteraar, blogger, Italie, Spanje, Vitesse, FC Wageningen, columnist, Vkblog. Zeister Magazine, Male model, PvdA, voetbal, reizen, ambtenaar, eten, politiek, Zeist.
Dit bericht werd geplaatst in rene-vkblog-2011-01 en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

21 reacties op “Ambachtelijk en Verse Rookworst” – Nep van AH

  1. ghijsa zegt:

    vanmiddag nog snel even naar de ah in zeist
    voor dat ik mijn vette haar ging wassen
    mijn sigaret hing nog onaangestoken in mijn mond
    even een paar blikjes pils pakken
    bij de kassa zit een ongeneerd delletje
    die mij een gratis rookworst aanbied
    van ‘een hele aardige meneer"
    nu heeft mijn moeder me al geleerd daarvan nooit iets aan te nemen
    maar ik nam hem mee als studiemateriaal
    voor mijn onderzoek naar het uier- en ingewandgehalte van verse worst
    het resultaat was verbluffend

  2. beus zegt:

    Natuurlijk word je overal genept. Ook bij AH.
    Reclame is altijd bedrog waar we allemaal intrappen.

  3. Zelfstandig journalist zegt:

    Vraag eens aan Paco of de Hema-worst van betere kwaliteit is :-).

  4. Hevalo zegt:

    Altijd hetzelfde liedje.
    Groeten, Henk

  5. ghijsa zegt:

    hij zal toch niet….

  6. Rene Scheffer zegt:

    Ghijsa
    Over die worst heb ik het ook met de cassiere gehad. `Neen, die neem ik mee, die komt wel op, zei ik`. Ook zei ik linderdaad etterlijk `zeg maar tergen degene die de aardappels krijgt dat die van een aardige meneer zijn.` Voor het overige neem ik uiteraard afstand van enige insinuatie dan wel dubbelzinnigheid.
    Beus..
    Ik ben soms te naief
    ZJ..
    Die is sappiger en geuriger.
    Hevalo….
    Ik niet te oud om te leren. Volgende keer weer naar de slager
    Ghijsa….
    Neen niet van mij, dus van een andere aardige meneer.

  7. Reine jRagolo zegt:

    Ja Reine shopt ook in Zeist.
    Reclame is niet altijd nep. Er worden namelijk prijsafspraken met bijvoorbeeld groentetelers gemaakt om te kunnen stunten.
    Telers moeten dan meestal onder de kostprijs werken. Reclame blijft interessant maar als Albert Heijn zegt ambachtelijke zaken te verkopen ben je er natuurlijk zelf bij dat je belazerd wordt.
    Als je opgespoten vlees wilt mijden zul je toch echt naar een ambachtelijke slager moeten.

  8. maria-dolores zegt:

    :-))
    ik koop in 2 halen, 1 betalen alleen spullen die ik anders véél te duur vind. maar bestudeer de aanbiedingen altijd uitgebreid voordat ik naar de winkel ga.
    als de aardappels van dezelfde kwaliteit zijn als hier de héél erg speciale aanbiedingen, dan gooi je ook nog de helft van die ene zak weg. daar heb je alleen wat aan als je deze week elke dag een aardappelschotel op het menu zet.
    succes ermee.

  9. assyke zegt:

    het is fijn winkelen in de ah
    brede gangpaden, lieve jonge meiden en jongens
    die onderling de meeste lol hebben
    maar voor brood en aardappels moet je daar niet zijn
    en ach vers vlees…tsja, dat hoef ik jou toch niet te vertellendat vind je nog altijd in de stal

  10. moonfairy zegt:

    dus iemand in Zeist heeft nu gratis aardappelen
    wat ontzettend aardig van die meneer
    verder moet je altijd uitkijken bij worsten die in de aanbieding zijn
    😉
    Moonfairy

  11. lebonton zegt:

    je weet het toch, ze letten op de kleintjes.

  12. Rene Scheffer zegt:

    Reine
    Ja ik weet het foutje. Ik ga voortaan altijd naar de slager. Geen zin meer in fabrieksworst.
    MD
    Doorgaans zijn de aanbiedingen wel goed. De aardappels ook. Maar dit was niks.
    Assyke
    Nou die brede gangpaden zijn er niet altijd. Wel in de AH Den Dolder.
    Stal? Heb niets met stallen.
    Moonfairy
    Wil de ontvanger van de gratis aardappels zich melden!
    Vlees in de aanbieding, zoals kipfilet, een kilo voor 3,99 vertrouw ik al langer niet.
    Lebonton….
    Ik vergeet dat weleens.

  13. Blutch1 zegt:

    Dat moet een echt "Hans Worst" gevoel zijn geweest.

  14. View zegt:

    Na Youp van ’t Hek vs T-mobile
    lees ik nu
    René vs Albert Heyn.
    Wie weet mag je straks gratis een maand winkelen
    als je dit artikel de media inslingert.

  15. moonfairy zegt:

    AlbertHeyn is een grote grote vriend van mij
    het kan niet anders
    ik heb een tarweallergie
    en AH is de enige
    die op bijna al haar/zijn artikelen
    een ikoontje zet
    en dat stemt mij dankbaar
    verder verwijs ik je voor de nieuwste discussie punten over biovlees
    naar de nieuwste aflevering van Boer Zoekt Vrouw
    haha, Moonfairy

  16. Catharina Anna Maria van Vliet zegt:

    Hahahahaa!
    Ach, af en toe trappen we er allemaal in.
    In deze zou ik nooit intrappen,
    al was het maar omdat ik niet van rookworst houd.
    maar er zijn er meer,
    wat voor sof had ik laatst toch……
    En dan wordt je weer wakker geschud,
    en let je de volgende keer beter op.

  17. Heyta (Ivy) zegt:

    Jaja, goedkoop is altijd duurkoop zei mijn oma. Ik weet niet of ze het dan ook over worsten had ;-)))
    Ik koop alleen maar houdbare dingen die ik normaal ook gebruik in de hamsterweken. Daarom zitten we nou met kilo’s afwasblokjes en enorme stapels blikjes.
    En ja, liggen er meerdere zakken boerenkool in de vriezer omdat ik er elke keer weer intrap ;-))

  18. eva zegt:

    We worden steeds meer genept. Dat valt mij (ook) steeds meer op.
    gr eva

  19. Klaverblad zegt:

    Niks voor jou René om als publiekslieveling niet meer te antwoorden….
    Is de worst je slecht bekomen
    of trekt de dood van Albert Heyn je te zeer aan?

  20. Rene Scheffer zegt:

    Blutch
    Beetje lullig gevoel dat wel
    View
    Het valt me tegen dat ik geen mail heb ontvangen van AH met een tegoedbon voor een betere worst
    Indien dat nog gebeurd zal ik het hietr melden
    Monfairy
    Ja ze hebben ook goede dingen zoals die appeltaart bijvoorbeeld.
    Ja dat BZV heeft hoog vers gehalte.
    CAM
    Ik laat me niet meer voor de gek houden met vleeschproducten.
    Eva…
    Normaal laat ik me niet neppen
    Hoewel pas liet ik bij Gall en Gall Blason de Chablis oid kopen van 12, 99 twee halen en een betalen en twee weken later zie ik de fles van 8,99 voor 6,99 bij dezelfde Gall en Gall.
    KB
    Ik ben een publieksschrijver maar `lieveling` is echt teveel eer.
    Maar ik was gewoon te druk deze week en net terug van de vakantiebeurs.

  21. paco painter zegt:

    Ga dan ook naar de HEma

Geef een reactie

