Liechtensteinse vrouwen doen niet aan sex


Aan het landschap ligt het niet. De glooiende heuvels zijn groen met soms wat stenige rotsen en ze leiden toe naar de hogere toppen ten zuiden van het landje. In het midden van het grote dal ligt een meanderende rivier.

Het was zondagmorgen begin juli en rond 11.00 uur. Vanaf de Bodensee waren we via binnenwegen naar Liechtenstein gereden. We zouden dat doorkruisen om dan onze weg naar het Zwitserse Chur te vervolgen, op weg naar het Lago Maggiore. Een doorgangsweg was afgesloten. We moesten omrijden en kwamen door een klein dorp. De huizen waren van een saaie witgrijze steensoort met allemaal kleine ramen. Ik zocht in het dorpje naar caféachtige gelegenheden dan wel andere tekenen van iets wat intrinsieke slechtheid in zich kon hebben. Ik zag niets.

Ik moest denken aan Zwitserland. Het grote buurland of beter het moederland van het kleine Liechtenstein. Zwitserland, het land waar de mensen een zo lullig taaltje spreken dat je je amper kunt voorstellen dat je in een dergelijke taal boos kunt worden, een land kunt besturen of zaken kunt doen. Een land waar het een plicht is om de handdoeken altijd gevouwen en met de vouw naar buiten in de kast te leggen en waar de vuilcontainer op tijd buiten moet staan en wel exact op de aangegeven plaats. Een land waar je je niets kunt voorstellen van foutige en stoutige dingen, behalve dan misschien die paar honderd druggebruikers die in de regio Zurich worden gedoogd en als kranken en niet als suchtigen worden vertroeteld.

Maar dan weer Liechtenstein. In alles nog kleiner maar in vermeende lulligheid nog erger dan Zwitserland. Ik weet nog de plak waar ik haar zag. Het was 10 minuten over elf in de ochtend. Ik had in het dorpje al een klein keurig aangelegd speelplaatsje gezien. Op een splitsing van wegen waren enkele van die karakterloze grijswitte woningen. Het was een vrouw van tussen de 40 en 50. Een stukje jonger dan ik dus. Ze zag eruit alsof ze een schort aan had maar ze had het niet. Ze liep erbij alsof ze bij de buren koffiemelk had gehaald.Ze paste als van nature bij het soort woningen in het dorp. Vierkant en karakterloos, ohne besondere eigenschaften. Zou deze vrouw weleens sex hebben? En zo ja hoe en hoe vaak en met wie?

Met mijn vrouw en dochter onwetend in de auto fantaseerde ik erover om bij een tankstation de Vaduzer Abendzeitung te kopen en snel en nerveus door te bladeren naar die Kleine Aanzeige. Het zou me zeer verbazen wanneer daar sexadvertenties in zouden staan. Want sex in Liechtenstein? Ik kan me niet voorstellen dat zoiets daar bestaat.

Over renescheffer

Twitteraar, blogger, Italie, Spanje, Vitesse, FC Wageningen, columnist, Vkblog. Zeister Magazine, Male model, PvdA, voetbal, reizen, ambtenaar, eten, politiek, Zeist.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

16 reacties op Liechtensteinse vrouwen doen niet aan sex

  1. sprakeloosid zegt:

    Je laat ons een beetje in het ongewisse over de aanwezigheid van kleine ‘vuiligheidjes’ in de Abendzeitung?

  2. renescheffer zegt:

    Ach het is maar een klein moment van vreemde verbeelding dat vanavond door mijn hoofd schoot. Zou de Vaduzer Abendzeitung wel bestaan?

  3. Ik was er ooit eens verkeerd gereden.En jawel hoor, ik eindigde bij een soort herenboerdeij, maar dat was een legerplaats.Paard en wagen nog, en ik werd onvriendelijk verzocht te verdwijnen…
    nee, mijn plekkie niet.
    Ik had het idee, dat het daar altijd zondagmorgen is.
    Maar zwitserland:die hebben geld verdiend aan WO1 en aan WO2 zonder hun handjes te branden…
    was mijn eerste vakantiedoel ooit met de brommer.
    Luzern.Halverwege een berg een restaurant waar we voor f3 vorstelijk aten.
    Maar dat was lang geleden.

  4. renescheffer zegt:

    Toch blijft het wel intrigeren, dat rare Zwitserland.
    Drie gulden en goed eten en dat in Zwitserland, bijzonder.

  5. Theo Balvers zegt:

    Ik was deze zomer even in dat dwergstaatje. Moet behouden blijven als zou ik met de blinddoek af gezegd hebben: Oostenrijk.
    Je hebt een pakkende titel gekozen voor een smeuiige tekst.

  6. Catharina zegt:

    Toevallig hebben wij die rit van de Bodensee naar Liechtenstein deze maand ook gemaakt. Voor een kort bezoek aan Vaduz.
    Helaas was de planning slecht; 15 augustus is hun Nationale feestdag en alles was afgezet…. We kwamen Vaduz niet in. Wij keerden terug naar Dornbirn.

    Je geeft een aardig inzicht in je vooroordelen over vrouwen…… geen verrassing.

  7. Johan zegt:

    Wat ze dacht toen ze jou zag, zul je nooit weten :-).

  8. Was 1964; hotels waren toen daar super goedkoop.En idd, in landen waar ieder grassprietje ’s nachts stiekum rechtgebogen wordt, verwacht je geen “leven”
    Zelfs in de oorlog hielden ze hun handjes “schoon” maar werden er wel stinkend aan.
    Nou is zwitserland toch een beetje maf.Bij ieder tunneltje bij ieder bocht in de weg zie je een villa/groot huis dat weer wel een beetje onbewoond aandoet.
    Dat komt omdat het onbewoond is; zijn gecamoufleerde bunkers.
    Alle autobahnen, alle tunnels en bruggen zijn standaard ondermijnd en kunnen binnen 40 minuten opgeblazen worden.

  9. Heb je ook nog het nationale voetbalstadion van dit volwaardige UEFA lid gezien?

    Oh ja, nog even als onvervalste taalpurist met onze Driek als goed voorbeeld (kenners weten over wie ik het heb), “plak” moet zijn “plek”. Laat je moeder, als oud schooljuf, het niet zien!

  10. Meer zoiets romantisch als in allo allo..
    Liebling, dann gehen wir nar meinem Zimmer
    Jawohl herr Flick
    Dann werden wir persoenlich
    Dann darfst du “hermann” sagen
    Jawohl herr Hermann
    jetzt noch nicht!!!!
    Dann oeffnet du deine Beine so dass ich ….
    Jawohl herr flick..
    Hermann bitte fraulein; du bist jetz nakt!
    ————–
    In belgie is ook een enclave nog kleiner.Daar werd die universele geconstrueerde taal gepromoot…
    Ben de naam effe kwijt

  11. Je kan maar op een manier zien of het sexleven in orde is, in twee stappen.
    a) zijn er kinderen?
    Zo ja: hoe is het huis van de man van de K.i.? klein groot lux super de luxe?

Geef een reactie

