Ik ga niet wachten op dat zeikwijf!


Die wat oudere man, die zei `Ik ga niet wachten op dat zeikwijf“was niet ik. Wel had ik het graag willen zijn.

Het was afgelopen vrijdagmiddag druk bij de Albert Heijn vestiging in Zeist west, De Clomp. De scholen gaan rond 12.30 u uit en moeders met rennende kinderen en een enkele vader lopen door de paden. De mond op mond reclame dan wel de folders van de mooie Bonusaanbiedingen zijn bij velen pas laat aangekomen.

Het moet wel worden gezegd dat de Bonusaanbiedingen deze week ook heel goed waren. Veel houdbare artikelen die tot ver in 2012 te gebruiken zijn. 2012, waarin we allemaal met koopkrachtdaling te maken krijgen. Nivea, Lenor wasverzachter, Roosvice vruchtensap, margarine, Sun vaatwastabletten en vooral Berberana wijn, in ons geval de witte. Dat alles onder het motto `1 halen en 2 betalen`. Maandag had ik zelf al mijn slag geslagen.

Het was vrijdag druk bij de wijnafdeling. De twee AH medewerkers stonden het wachtende volk te woord `Neen, er is alleen nog maar rood, misschien komt er vanmiddag nog nieuwe voorraad wit, maar in ieder geval morgenvroeg`. De dames dropen af.

Inmiddels 10 minuten verder bij de servicebalie, was er een rij van 4 mensen. Vooraan stond een dame te discussiëren met de medewerkster. De dame was van het type goed uitziend tussen 40 en 50, verzorgd blond kapsel, zeker niet ordinair. Redelijk goed opgeleid, haar spraak is ABN en ze lijkt gehuwd met een goede partij. Assertiviteit straalt ze uit, in ieder geval voor zover het haar eigen consumptieve verlangens betreft. Haar ogen zijn groot en haar toon is verongelijkt.

Het gesprek is al 2 minuten gaande. De steeds geduldige medewerkster zegt `Nee mevrouw, ik herhaal…., we hebben Berberana wit niet in ons vaste assortiment en kunnen dus geen tegoedbonnen geven`. De dame antwoordde `maar dit kan toch niet!`. De medewerkster gaat zelfs zover dat ze de vestiging op het Emmaplein belt. Inmiddels stonden er 8 mensen te wachten en als laatste een oudere man van tussen de 70 en 80. Hij drentelde op en neer en riep uiteindelijk het volgende.

`Ik ben het helemaal zat met dat zeikwijf hier, hier ga ik niet op wachten. Zoek het maar uit met je zooi, ik ga naar een andere winkel!`

Een andere vrouw in de rij haalde haar schouders op `ach die zeurkous, ik zie hem wel vaker, die man heeft tijd zat`.
De zeurende mevrouw neemt haar verlies maar moet nog wel een telefoonkaart. Dat leidt tot enig gemor van de andere wachtende dames. De servicemedewerkster zegt ‘Ja maar ik ga nu toch echt deze mevrouw nog eerst verder helpen`.

Ik kan goed tegen zeikwijven. Eigenlijk doen ze me niets. Het wordt pas vervelend wanneer ze aan mijn tijd komen en buiten de aanvaardbare normen treden. Een korte discussie van 20 seconden vooraan een rij moet nog kunnen. Daarna wordt het disrespect voor de omgeving en disproportionele accentuering van het eigen belang. Zeker wanneer dit soort gedrag gepaard gaat met een uitstraling van `welvaart, verstand en zelfbewustzijn` krijg ik kriebels van dit soort gedrag. Van een trage bejaarde dan wel een verstandelijk gehandicapte kan ik meer hebben, bedoel ik maar te zeggen.

Maar wat was ik graag die boze meneer geweest. Ik had een heel verhaal in mijn hoofd van wel 25 zinnen en bijzinnen en zeg dan niets. Toch zou ik het niet treffender hebben kunnen verwoorden als die meneer `Ik ga niet wachten op dat zeikwijf!`

Over renescheffer

Twitteraar, blogger, Italie, Spanje, Vitesse, FC Wageningen, columnist, Vkblog. Zeister Magazine, Male model, PvdA, voetbal, reizen, ambtenaar, eten, politiek, Zeist.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

23 reacties op Ik ga niet wachten op dat zeikwijf!

  1. Mond op mond reklame is wat ik doe met mijn veel te jonge opwindende hartaanval bezorgende buurmeissie doe.
    Wat jij bedoelde is mond tot mond reklame.. is veiliger…

  2. IK ERGER MIJ MENIGMAAAL AAN ZULKE TIEPES IN EEN RIJ VOOR DE KASSA EN NOG ERGER VIND IK EEN SIJKWIJF DAT DE BOODSCHAPPEN OP DE BAND LEGT EN DAN NOG IETS VERGETEN IS, WEG HOLT EN DAN TIEN MINUTEN LATER TERUG KOMT

  3. Spuit11 zegt:

    oehhh, bij mij was ze ook aan de beurt geweest!

  4. Hier is het eeuwige voordringen.
    Die vrouwen van een jaar of 50 zien er meestal uit als een klein vat met voeten, en beginnen voor hun beurt te ouwehoeren met de verkoopster.
    Paar week geleden heb er eentje bij de arm gepakt en naar de deur gebracht.
    Wat ging ze tekeer!
    Bij de bank net zo.
    eentje schoof voor en begon te blabberen.
    Nou was het 38 graad, dus dan ben kort.
    Ik schoof voor haar, en duwde haar weg.
    Ze explodeerde bijna!
    Ze ging van kwaadheid weg, maar toen ze weg was, zei het personeel, goed gedaan, dat doet ze altijd, en wij mogen niets zeggen!

  5. Roemen hebben geen manieren.
    Stop een brandnieuwe Audi.
    Stapt een man uit gaat naar mijn tuin en wil achter een paar struiken schijten.
    Ik had een bijl in mijn handen, loop naar zijn Audi en zeg; als jij belooft niet in mijn tuin te schijten, beloof ik niet in jouw audi te hakken.
    Hij moest effe denken en toen ging hij maar weg…

  6. Theo Balvers zegt:

    Het bereikt het niveau van supermarkt-literatuur. Ik zie het niet gauw iemand je nadoen….
    Vermakelijk om te lezen.

  7. Dan kom je snel op TV om een paar prijzen in ontvangst te nemen…

  8. renescheffer zegt:

    PHM
    Uw reactie is een blog op zich. Maar wel vermakelijk.

  9. …..uiteraard.Maar ik blijf bescheiden…..

  10. Vreemd.Op de blogs noemt iedereen me PHM.
    50 jaar ben ik Pietje, Yogi, of Kletersteeg genoemd.
    Mijn eigen voornaam is eigelijk nooit gebruikt.

  11. Supermarktklanten die vervelend doen. Brrr …

  12. Fleur zegt:

    30 euro bonus
    pitloze grapes
    edit)) 6 euro 50%
    ariel
    meneer bruin
    chips
    pan
    lotus
    temptation
    wasverzachter

  13. Fleur zegt:

    PHM of als skeletten met balletschoentjes onder blauwe witte projectielen..

  14. Fleur zegt:

    En dan…komt er een man met 1 heel klein dingetje
    bij een rijtje wachtende afgeladen karren met de verbeten vrouwenkoppen en vraagt of hij zijn ene dingetje ff mag laten zien,en dan MAG DAT DUS NIET!!!
    BOEHHHHHHHHHHHHHH

  15. Fleur zegt:

    30 euro bonus
    das hetzelfde bedrag dat de schizo(30) zoon
    elke week van zijn as vader ontvangt
    voor voedsel
    de knul woont in het ouderlijke huis
    van zijn gescheiden
    die elders apart wonen
    en is zo paranoia
    dat hij zich niet wil melden
    bij instanties voor een uitkering.

    rest mijn vraag:
    hoe kan hij van 30 euro voedsel
    voor een week bemachtigen?

    er is veel meer over te zeggen,
    maar de privacy van anderen
    verdient uiteraard bescherming

  16. Fleur zegt:

    vreemd…er ontbreekt nu 1 reactie,
    die van jouw opsomming van bonus artikelen van vorige week.
    sun tabletten en wijn van 4.99
    voelde je je betrapt?

  17. Fleur zegt:

    ach hier staat de solution:
    -2012, waarin we allemaal met koopkrachtdaling te maken krijgen. Nivea, Lenor wasverzachter, Roosvice vruchtensap, margarine, Sun vaatwastabletten en vooral Berberana wijn, in ons geval de witte. Dat alles onder het motto `1 halen en 2 betalen`. Maandag had ik zelf al mijn slag geslagen.-

    jij gaf mij inspiratie tot wederhoor.
    gelukkig,zeg…
    ik schrok me te pletter.

    jammer,dat je geen edit hebt hier.
    scheelt 6 euri,hoor.

  18. Met 30 euro voldoende boodschappen? Kan wel, maar dan moet je snel graaien en hard lopen…

Geef een reactie

