De moeder van Ajaxied Boilesen


Ik kon het zien aan de manier waarop haar gebruinde knieën zich vertoonden tussen de rok en haar hoge zwarte laarzen. Het zijn geen knieën die bij een jongedame van rond de 20 passen. Zonder verder de werkelijkheid bij de foto te weten zou je denken dat de 19 jarige Boilesen vergezeld wordt door zijn oudere zus of de advocate die is ingehuurd door zijn zaakwaarnemer.

Het korte bericht kwam ik tegen in een Voetbal International van vorige week. De Ajaxied Boilesen loopt bij het trainingsveld en wordt vergezeld door zijn moeder. Het is een klein artikel en de enige boodschap bij de foto is dat Boilesen in Denemarken een ster is maar er in Amsterdam bijloopt als een gewone tiener met sneakers, maar wel “vergezeld door zijn lieftallige moeder” . Een moeder, wordt er bijverteld, op wiens “brede welgevormde schouders de jonge Boilesen zonodig zou kunnen uithuilen”.

Waarom blijft deze foto nu zo bij me hangen? De moeder is blond en ik val niet op blond, ze heeft hele hoge laarzen en daar heb ik ook niets mee.

Spelersvrouwen intrigeerden me vroeger nogal. Ik speurde de tribune af om ze te zien. Vaak zaten er dan ook enkele oudere dame tussen, doorgaans de vrouw van de trainer. Als jonge suppporter was ik geïntrigeerd dor de blondheid en schoonheid en ook door hun gesprekken waarvan ik aannam dat er allerlei details werden gewisseld over mijn favoriete voetballers die toen nog op een voetstuk stonden. Of is het wellicht een korte herinnering aan mijn tijd als puber toen ik naar van die Franse films op WDR 3 keek, met vaak middelbare scholieren die werden ontmaagd door een mooie 35 jarige lerares?

Foto van de moeder van Boilesen.
Neen die moeten jullie zelf opzoeken. De betreffende foto is makkelijk te vinden en op te slaan en hier weer te geven. Maar winnaar zilveren camera Leo Vogelenzang heeft de foto flink afgeschermd. Copywright! Ik brand me er niet aan na een eerder bij het VK blog maar net te zijn ontsnapt aan een claim van 700 euro.

Zoeken via Google en dan afbeeldingen. Dan intikken: de moeder van Boilesen. Dat zonder aanhalingstekens en dan de tweede in de reeks links boven

Zou die Boilesen ook nog interessante oudtantes hebben?

Over renescheffer

Twitteraar, blogger, Italie, Spanje, Vitesse, FC Wageningen, columnist, Vkblog. Zeister Magazine, Male model, PvdA, voetbal, reizen, ambtenaar, eten, politiek, Zeist.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized, voetbal en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

12 reacties op De moeder van Ajaxied Boilesen

  1. de stripman zegt:

    Je maakt me nieuwsgierig…;o)

  2. Rob Alberts zegt:

    Ik pas, spreek zelf geen Deens.

  3. Dat ze hoge laarzen draagt, maakt mij dan toch wel heel nieuwsgierig :-). Met Ajax heb ik niet veel als ex-Rotterdammer.

  4. pacopainter zegt:

    Als ze geen laarzen had gedragen, had ik een poging gedaan

  5. anna zegt:

    het is trouwens ajacied 😉

Geef een reactie

