Facebook bedankt! – Horrortochtje door Zeist.


Op zaterdagmorgen vrolijk naar de markt op jacht naar fruit en vis. De koffie op en de krantenkoppen gelezen. Regelmatig kom ik dan in Zeist mensen tegen die ik ken, afwisselend van goed tot vaag of alleen van Facebook/Twitter. Ik houd van kort contact met velen. Het hoeven geen lange gesprekken te zijn en via Facebook/Twitter heb ik vaak al veel voorinformatie. Dat maakt het allemaal nog makkelijker. Een paar weken geleden ging ik behoorlijk de mist in.

SM

He hallo. Lekker weertje. Ik ga naar de markt. Ik ga naar de boekhandel ….. etc.

Ik: Ja dat eerste boek heb je uit hè, ik bedoel deel 1.
Zij: Huh, wat, welke?
Ik: Ik bedoel dat boek van die 50 kleuren grijs.
Zij: Waar gaat dat over, waar heb je het over?
Ik: Uh, iets met sex en SM, dat heb je toch uit, las ik. Over die man en die jonge vrouw.
Zij: Rot op joh, daar heb ik niets mee. Hoe kom je erbij. Ik iets met SM?
Zij: Dat doet alleen maar zeer. Zie ik er zo uit dan, mister Pervert, waarvan ik altijd al vond dat je dat was.
Zij: Maar je moet niet denken dat ik… Nou, laat maar, ik ga maar weer eens.
Ik: Ja, maar het is wel soft SM, in dat boek bedoel ik. . . .

Zwanger

He hallo. Jij hier. Jij ook hier. Weer op koopjes uit. Je ziet er goed uit trouwens. Jij ook, hihi.

Ik: verlegen: Hoe is het met het nieuwe huis? Al helemaal klaar?
Zij: Nog 4 maanden werk. Maar dan heb je ook wat.
Ik: Nou als het dan maar op tijd klaar is voor de grote dag.
Zij: Hoezo dat? Wat bedoel je?
Ik: Ik bedoel jullie tweede!
Zij: Jij denkt dat….Je denkt dat ik zwanger ben?
Ik: Niet denken, maar ik heb het ergens gelezen, uh denk ik. Wordt toch een meisje, las ik?
Zij: Zie ik er zo zwanger uit dan?
Ik: Nou nee, maar dat zie je niet altijd….
Zij: Nou lekker gesprek is dit. Zie je wel weer een keer.
Zij: Je wordt ouder haalt denk ik dingen door elkaar
Ik: Druip af.

Uit de kast

Hoi. Jij ook hier. Ja wat kranten scoren; ach ik heb al twee abonnementen. Op de markt hebben ze heek, lekker goedkoop etc.

Ik: En hoe is het met je vrouw; een zegen dat ze zo reageert, toch?
Hij: Met haar is het goed. Ik minder, verkouden. Maar wat moet ze daar van vinden dan?
Ik: Neen ik bedoel naar aanleiding van je weet wel, je was toch naar Amsterdam?
Hij: Ja daar kom ik wel vaker, maar wat bedoel je?
Ik: Die foto’s die ik zag, ik denk op Facebook. Met die boot en je was toch, je zou toch
Hij: Ach rot op. Jij denkt dat ik….?
Hij: Ik begin het te snappen. Hij: Gaat lampje bij me branden.
Ik: Ja, dat bedoel ik.
Hij: Ik heb het idee dat je dingen door elkaar haalt.
Ik: Uh, even denken…
Hij: Man dat was mijn neef, dat heb je op Facebook gelezen. Ik zag het ook.
Hij: Trouwens, kijk jij zelf maar uit met die maniertjes van je. Dat kookgedoe altijd.
Hij: En dat gekoketteer met je schoonmaakgedoe, die natte cellen.
Ik: Uh sorry. Maar maak je over mij echt geen zorgen, wat dat betreft.
Hij: Maakt mij niets uit hoor!

Politiek

Tijd niet gezien. Ik jou ook niet. Ik volg je wel, lees niet alles, maar….ik jou ook.

Ik: Ik moet het toch kwijt, die man of vriend van je, lid van de Libertarische Partij, las ik.
Zij, lachend: En?
Ik: Normaal ben ik omfloerst, maar ik zal het maar zeggen zoals in vind.
Ik: Libertarische partij is tegen inkomstenbelasting, tegen overheid, tegen subsidies en tegen het minimumloon.
Zij: Wat moet IK daar mee?
Ik: Dit soort standpunten zijn misschien wel heel liberaal, maar vooral misdadig (of heel dom).
Ik: Je zit zelf in de politiek en dan woon je samen met een domme misdadiger!
Zij: Joh, dat heb je gelezen op Twitter! Was proefballon, meer een grap in dolle bui.
Zij: Dus jij geloofde echt dat ik met zo’n….
Zij: Ik ga je weer ontvolgen!
Ik: Ja maar ik dacht…..

Het bovenstaande is gebaseerd op gesprekken die slechts gedeeltelijk of net niet (scheelde niet veel) hebben plaatsgevonden. Elke gelijkenis met bestaande personen berust op louter toeval.

Over renescheffer

Twitteraar, blogger, Italie, Spanje, Vitesse, FC Wageningen, columnist, Vkblog. Zeister Magazine, Male model, PvdA, voetbal, reizen, ambtenaar, eten, politiek, Zeist.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

10 reacties op Facebook bedankt! – Horrortochtje door Zeist.

  1. Johan zegt:

    Ben ik blij dat ik Facebook vrienden en Twitter-volgers nooit in levende lijve tegenkom.

  2. renescheffer zegt:

    Johan
    Ik heb ze overal. Velen op kantoor. In de politiek, thuis, op straat, op schoolplein. Houd je wel scherp!

  3. helena zegt:

    tjessus! Het zou handig zijn als er een app komt (voor mensen met zo’n mobieltje met internet en zo) waarop je als je mensen IRL ontmoet je dmv een soort van scan je meteen even hun profiel kan bekijken op feestboek…LOL!

  4. Je hebt mij weer een vrolijk blog gegeven.
    Zonnige zomergroet

  5. Burro zegt:

    Is het erg, dat ik moest lachen om dit blog? 😉

  6. Th Balvers zegt:

    Verrukkeluk blog. Moeten schateren..

Geef een reactie

