Sex aan de Sempachersee


TribuneHet is een meer zoals zovelen in Midden Europa. Een meer waar je aan voorbij rijdt, op enkele kilometers naast de snelweg, zoals ook de Seehamersee en de Bielersee. Rustige meren, zonder promenades, meren die je vaag kent van de landkaart en waar weinig Nederlanders verblijven.

Ik ben er vaak langs gereden, wel 40 keer denk ik. Het ligt 30 boven Luzern. Op een late septembermiddag rond 1995 heb ik er ooit een stop gemaakt, om 16.00 uur. Mistige stilte was er met een vale zon en vrouwen in het centrum, die de kinderen van school haalden. Dametjes die koffie met taart aten in een konditorei. Een blik op de menukaarten leerde me toen al dat dit een reservaat is. Midden in Europa en voor een speciaal soort mensen met een speciaal soort munt, de CHF, waarvan er veel in omloop moeten zijn.

Nu 2013 kwam ik er met vrouw en dochter weer langs. Ik ging er tweemaal de snelweg voor af maar door verschillende omstandigheden lukte het me niet om aan de oevers van het meer te raken. Meren trekken me altijd, ik wil altijd even aan de oever staan. De helderheid van het water vorsen, kijken of er gevist en gezwommen wordt. Een meer geeft ook extra cachet aan het landschap. Zonder een meer is een heuvelachtig landschap eindeloos en saai, zoals borsten zonder een vrouwenlichaam ook haar prikkelende betekenis verliezen.

Sempachersee
De Sempachersee ligt in het midden van het Duitstalige gedeelte, in een fris groen heuvelachtig boerenlandschap, dat onmetelijke onschuldigheid uitstraalt. Zwitsers zijn keurig en oppassend. Het huisvuil wordt precies op tijd en gescheiden aan de weg gezet en het linnen ligt keurig en recht opgevouwen in de kast. Die suffe Zwitsers zijn zo netjes dat ze, wanneer ze op de linkerbaan van de snelweg 110 km per uur rijden bij het zien van een 80 km bord plots op de rem gaan staan om zo snel mogelijk 80 te gaan rijden op de rechterbaan.

Dat soort van mensen doet niet aan sex, bedacht ik me na weer een dergelijke “keurige” manoeuvre op de snelweg. Bij mensen met zulk gedrag en in een zo zuiver en perfect landschap kan ik me nog wel een soort van geslachtsgemeenschap voorstellen, dat wel, maar sex? Door die rare kindertaal en intonatie, waar elke woord klinkt alsof je in een serie van Dora bent beland kan ik me in dit land van meer serieuze zaken niets voorstellen. Ik bedenk me dat het in dit deel van Zwitserland alles vooral “sauber und ohne schmutz” zijn moet.
seks
Van schmutzigheit kan ik me in dit land sowieso niet veel voorstellen. Zouden die keurige Zwitsers überhaupt wel een riool hebben? Nog nooit een vieze sloot of niet blauw water gezien. Zou alle ontlasting door de Zwitsers aan een Kantonale Pulver Institution aangeboden worden waarna het in gedroogde vorm in de bergen wordt geinjecteerd? Het zou me niets verbazen.

Maar wat en hoe dan wel? Op schone gevouwen lakens, in het donker, symmetrisch, met een condoom met een gaatje (in geval van kinderwens)? Ik weet het niet. Wat ik wel weet is dat ik op weg naar Italië nog vaak langs de Sempachersee zal komen. Na het schrijven van dit blog ben ik op “Google afbeeldingen” plaatjes van vrouwen uit Sempach gaan bekijken. Wat het me heeft gebracht? Nog niet veel. Verwarring, dat wel.

Over renescheffer

Twitteraar, blogger, Italie, Spanje, Vitesse, FC Wageningen, columnist, Vkblog. Zeister Magazine, Male model, PvdA, voetbal, reizen, ambtenaar, eten, politiek, Zeist.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

8 reacties op Sex aan de Sempachersee

  1. sprakeloosid zegt:

    De schrijffout op het einde platjes van vrouwen uit Sempach doet mij glimlachen, dus toch onverwachte vunzigheid

  2. renescheffer zegt:

    Zal het snel aanpassen. Hou niet van tikfouten, maar ik maak ze te vaak.

  3. JeroenDD zegt:

    Prachtig verhaal Scheffer!
    Nog vaker en nog meer schrijven. Een goede start van een rustige zondag. Op de bank, voeten op tafel, iPad op schoot, bakkie koffie binnen handbereik. Je blogs zijn top!

  4. zelfstandigjournalistantwerpen zegt:

    Ik zal ook eens gaan googlen op Zwitserse vrouwen.

  5. ramireziblog zegt:

    Niet allemaal tegelijk jongens, kijk eens wat je losmaakt… 😀

  6. Th Balvers zegt:

    Sempachersee….kan er in het najaar even langs gaan

  7. renescheffer zegt:

    Toch een misrekening gemaakt. Bij het googlen merkte ik dat er in Sempach een ordinair bordeel is, genaamd A2. Tja.

Geef een reactie

