Ik ERODIET?


Gisteren kwam om 08.15 uur bij het koffieapparaat een collega naar me toe en hij begon gelijk over het woord “erodiet”. Ik dacht dat hij het op mij betrok want in een split second nam ik aan dat hij mijn (niet overdreven) belezenheid en kennis, brede interesse en soms goede smaak wilde koppelen aan het woord “erotiek”.

Hij had het echter over een recent TV praatprogramma waar Marijke Helwegen in plaats van “erudiet” het woord “erodiet” gebruikte. Dit vanuit een zekere woorddommigheid en zonder enige bijbedoeling. De collega vond het gewoon een grappige verspreking, die hij met mij wilde delen. Zelf is het een erudiet persoon en ik snapte dat hem dit opviel.

Ik was echter al zover dat het voelde alsof het woord voor mij was uitgevonden. Wat kennis, redelijk goede smaak, brede belangstelling en belezenheid zijn bij mij gekoppeld aan een meer dan gemiddelde belangstelling voor alles wat te maken heeft relaties, relatievorming en zeker ook de lichamelijke component ervan. Dat alles zonder te vervallen pure vulgariteit, maar wel in de volle wetenschap dat alles dat met liefde, trouw en betrokkenheid tussen man en vrouw (uiteraard ook bij relaties onder gelijke seksen) in de meeste gevallen een hele lichamelijke, banale, aardse of zo u wilt vulgaire (erotische) component heeft, zeker in het begin van de relatievorming.

Het op deze manier denken en schrijven maakt dat ik me vanaf vandaag een erodiet man voel, bedankt collega Arie T.

Maar nu verder. Het woord erodiet is niet bekend. Het bestaat niet, zelfs niet op Google. Misschien na nu wel.

IMG_3022.JPG

Over renescheffer

Twitteraar, blogger, Italie, Spanje, Vitesse, FC Wageningen, columnist, Vkblog. Zeister Magazine, Male model, PvdA, voetbal, reizen, ambtenaar, eten, politiek, Zeist.
Dit bericht werd geplaatst in Erotiek, Literatuur, Nederlands en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Ik ERODIET?

  1. knutselsmurf zegt:

    Het lijkt me iemand die alle jaargangen Playboy van 1967 tot nu gelezen heeft.
    Er stonden toch altijd van die goede interviews in ?

Geef een reactie

