Geld, vies en voos, knisperend papier. Maar wel lekker.


Vandaag kwam het salarisstrookje. Na een jaar of vier nullijn eindelijk meer geld. En wel 70€ per maand, netto. Geen salarisverhoging, maar enkel een gevolg van maatregelen van ons VVD/PvdA kabinet. Eigenlijk onnodig wat teveel, “besmet geld”. Er zit wat verhoging in vanwege de lagere pensioenpremie, maar vooral ook vanwege de arbeidskortingsaftrek. De beter verdienenden, zeg maar de ‘zieligen’ tussen anderhalf en tweemaal modaal hebben het meeste voordeel, dankzij de VVD. Na 70.000€ bruto per jaar neemt het voordeel af, dankzij de PvdA.

Ik keek er al dagen naar uit. Ons digitale salarissysteem lag even plat, althans de weergave naar het personeel. Men vond het op kantoor raar dat ik me erover zo druk maakte. “Het komt vanzelf op je rekening” zei een op zich heel verstandig en lief iemand, bijna wat bozig.

2015/01/img_3928-0.jpg

Maar ik wil de salarisverhoging zien, voelen, ruiken, consumeren! De sensatie van het knisperende papier. Ik wil naar de geldautomaat en het extra bedrag pinnen, voor mezelf houden.

Het is de toegang naar veel lekkers, fouts, kostbaars. Gerookte zalmen, flessen whisky, friet met pindasaus, taxiritten, voetbalkaartjes. Lingerie desnoods (niet voor mij, ik heb er niets mee) van de soort waar mijn vrouw “ontvankelijk” van wordt.

Vanmiddag heb ik het gedaan, bij de AH in Zeist De Clomp. Gewoon lekker vies en voos geld trekken, voor eigen gerief. Een heerlijk gevoel.

Over renescheffer

Twitteraar, blogger, Italie, Spanje, Vitesse, FC Wageningen, columnist, Vkblog. Zeister Magazine, Male model, PvdA, voetbal, reizen, ambtenaar, eten, politiek, Zeist.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

