Angstige momenten op de Lingerieafdeling van V&D


Foei meneer. Ik ken u. U werkt bij de gemeente. Zaterdag stond u in nog de krant”

Ik was zaterdagmiddag toch al wat zenuwachtig bij V&D. De tragiek van het vaak al wat oudere winkelpersoneel in hun tijdloze uniformen. De bij hen levende angst voor ontslag na eerst de aangekondigde loonsverlaging. Wat moeten ze anders? 35 jaar lang binnen het warme en zekere bad van dit Warenhuis. Bij elk vriendelijk woord van een van hen kreeg ik natte ogen.

We komen zaterdagmiddag vaak in V&D en zeker ook op de eerste verdieping, de dameskledingafdeling. Je komt dan of je wil of niet langs de lingerieafdeling. Sowieso ben ik dan al bangig. Bang dat de daar zoekende dames mij zien als een “vieze man”. Een zielige man die lustgevoelens probeert op te wekken door naar dameslingerie te staren. Ben ik zo iemand? Neen. Maar als man van 56, kun je al snel verdacht zijn em mij bekruipt de angst dat ze denken…..
Ik probeerde zo zedig en heilig en vol afschuw te kijken alsof ik een Gereformeerde ouderling in een bordeel was.

IMG_4026

De angst nam nog toe toen ik probeerde met mijn gloednieuwe Nokia Lumia 830 een selfie te maken om de in de vorige alinea beschreven gemoedstoestand te verbeelden. Extra angst voor boze vrouwen kwam in me boven. Angst voor vrouwen die zouden zeggen “Foei meneer, eerst kijken en nu fotograferen, bah. Trouwens, ken ik u niet? U bent van de gemeente Zeist. U stond vanmorgen nog in de krant!”

Gelukkig werd ik niet aangesproken. Kennelijk heb ik toch wel die gewenste nette uitstraling. Dat ik volgende week zaterdag met mijn collega’s Wouter Das en Stanley van der Straten mee doe aan het “festival van het Vieze Lied” in cafe De Potdeksel in Utrecht, hoeven de winkelende dames op de lingerieafdeling niet te weten.

Over renescheffer

Twitteraar, blogger, Italie, Spanje, Vitesse, FC Wageningen, columnist, Vkblog. Zeister Magazine, Male model, PvdA, voetbal, reizen, ambtenaar, eten, politiek, Zeist.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

