Irritant gezeik aan de andere kant van de lijn.


Vorige week bij de Jumbo. Het was maar een extra wachttijd van 30 seconden. Het leek een uur. Ik wilde aan de servicebalie wat vragen over mijn prijs van de Postcodeloterij. Maar toen ging de telefoon. De hoofdboodschap was snel duidelijk. De servicebalie dame had aan personeelslid P. gevraagd om de beller terug te bellen.

“Ja, ik heb het gevraagd. Ik heb hem uw nummer gegeven”
“Hij is even weg”
“Ja dat zeg ik, hij weet……”
“Hij weet dat hij terug moet bellen”
“Ja, nee, ik moet nu”
“Er staat een klant, ja….”
“Nee, dat heb ik gezegd. Hij weet het”
“Als hij terugkomt zal ik het hem nogmaals zeggen, duidelijk?”
“Ok?”
“Ja, hij weet het, ok?
“Ja, hij heeft het via sms”
“Ik heb hem niet aan een touwtje”
“Ja?
“U kunt er echt vanuit gaan dat hij….”
“Ja, daaag”
“Ok???”
“Ja, daaaaaag”

Ik “ik kom de prijs van de Postcodeloterij halen, die koek”
Zij “dat moet in de winkel bij het brood, niet hier”

IMG_4077

Ook op kantoren komt het voor. Stel je hebt iemand nodig, een collega. Hij of zij is aan het bellen. Doorlopen of wachten?
Maar het gesprek is op zijn eind. ‘Mail het me maar, ok?”. En dan:
“Uh, ok. Ik zal het toevoegen”
“Ja, dat hebben we afgesproken”
“Ja, voldoende kortgesloten zo. Zeg ik moet ….”
“Die sluit ik aan. Hij komt in de cc”
“Ok, zoals ik zei zal, ik het toevoegen”
“Wat? Daar hebben we het vrijdag over”
“Zie je dan vrijdag”
“Zeg aan mijn buro staat inmiddels…..”
“Nee, is echt duidelijk. Ik zet het erbij, komt zo in je mailbox?”
“Ja, zal ik? Nee ik zal…”
“Komt voor elkaar. Je leest het zo”
“Ja be sure, komt in de cc…. Ik moet nu…”
“Ja, afgesproken…. Is goed”
“Is goooeed”

Wat ben ik blij dat ik zo niet ben “Aan de andere kant van de lijn”. En als ik zo word, zeggen s.v.p.

Over renescheffer

Twitteraar, blogger, Italie, Spanje, Vitesse, FC Wageningen, columnist, Vkblog. Zeister Magazine, Male model, PvdA, voetbal, reizen, ambtenaar, eten, politiek, Zeist.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

