Voor alle Tantes – een Ansichtkaart


Tot voor 10 -15 jaar verstuurde ik ze nog. Het groepje werd steeds kleiner. Alleen nog hele directe familie en oudere tantes en buurvrouwen. Het was een gedoe. Wie kreeg welke kaart, wat zetten we erop? Een half zonnetje, ook als het regent? Het kost ook wat. 35 ansichtkaarten met postzegel kost al snel 45 euro.

Raar woord, ansichtkaart. Vanuit het Duits overgezet. Het “ansicht” van de vakantie in juli die maximaal twee weken duurt. Het aanzicht van de Lorelei, het Meer van Lugano, het Gardameer vanaf Monte Bondone of het zicht op de Grossglockner. Het was een teken van welstand in de jaren ’60 tot ’80.

En nu? Zelf de meeste tantes, ook de 70 plus en zelfs 80 plus hebben internet en ook Facebook. Dus hierbij voor alle tantes (ook alle variaties qua aangetrouwd) oudere buurvrouwen en andere familie….een mooie kaart vanuit Calceranica al Lago! Gratis en voor niets. Het geld houden we in de zak en we eten er vanavond goed van.
  

En de anderen? Mijn 450 Facebookvrienden? Ook jullie misgun ik de kaart niet. De een ken ik beter dan de ander maar ik ben blij met iedereen. Zelfs met de geheime volgers en de stiekeme lezers die mij om verschillende redenen niet als FB vriend willen. Bang als sommigen zijn dat ik ze in een beroepsmatig of anderszins niet wenselijke of zelf compromiteuze wijze neerzet en/of tag.  Ten onrechte. De betreffende lezers weten precies wie ik bedoel.

En mijn 1270 Twittervolgers? Ook voor jullie geldt deze ansichtkaart. Op Twitter heb ik weinig interactie, maar ik weet dat velen van jullie mijn (meeste) Tweets waarderen.

Verdere wetenswaardigheden:

Temperatuur stijgt van vandaag 33 naar 35-37 vanaf morgen. Maar aan het Gardameer hebben we een “koel huis” voor wat het waard is.

We eten goed en al twee keer onder de 56 euro voor ons 3en met alles erop en eraan.

We gaan zo naar het strand, rustig plekje ver weg van de horden NL ers op de overvolle campings op 500 meter

Ik kijk dagelijks naar de weersvoorspellingen in Zeist, ziet er goed uit. Bij terugkomst max 22 en min 15, zoals ik het graag heb.

Gewicht? Ik verwacht wel een toename, van 100 naar 102,5. Dat gaat er in NL wel weer af.

🌞 🌞🌞🌞🌞🌞🌞

Saluti di Calceranica al Lago
📬

Over renescheffer

Twitteraar, blogger, Italie, Spanje, Vitesse, FC Wageningen, columnist, Vkblog. Zeister Magazine, Male model, PvdA, voetbal, reizen, ambtenaar, eten, politiek, Zeist.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

