Voel me soms net Enzo Knol


Een snelle Meet & Greet bij Kiekeboe Kinderopvang.

Een paar keer per jaar kom ik op kantoor van mijn vrouw, Lucia. 

Soms omdat ze haar brood is vergeten, of dochter Rozanne een nieuwe bril heeft of ik heel dicht in de buurt ben. Deze keer is de aanleiding “de nieuwe”. Er is een nieuwe medewerkster op kantoor, ze heet Ulricke. Ik houd als Germanofiel van Duitse namen. Waltraud, Angelika, Gaby, Gudrun…..prachtig! Het is rond 17.00 uur en ik zie dat Marianne zonder FB aan het vertrekken is. Zij is degene die weg gaat. Ik maak een aangepaste selfie met haar, nu het nog kan.
 

Ondertussen spreek ik bij de uitgang Ulricke nog even. Ik heb niet aan een selfie gedacht maar kan nog net haar auto op de foto zetten. Maar dan wordt het druk. De ene na de andere ‘pedagosch medewerkster” klampt me aan. Allemaal willen ze een selfie met me en op Facebook. Ik heb inmiddels een zekere faam opgebouwd als selfieking. Lucia fluistert me nog in mijn oor dat veel collega’s van haar denken dat ik een “leuke man” ben. Aan haar intonatie hoor ik dat ze dat aan de ene kant wel snapt maar dat het maar de vraag is of dat ook zo is.  

  

 Nou, dat is niet altijd zo, althans thuis. Thuis ben ik echt wel een makkelijke man, maar dan onder veel voorwaarden en dat is dat ik zoveel mogelijk met rust gelaten wil worden met mijn kranten, I pad, mijn hoekje in de tuin en TV. 

Bij een gesprek van Lucia over “sociale dingen” zoals op bezoek gaan of bezoek krijgen begin ik al onhoorbaar te brommen en als Lucia begint over een andere vakantiebestemming dan de voorgaande 10 jaar ga ik uit protest vervroegd naar bed. Niet leuk dus, voor haar. Verder duld ik niemand in de keuken en zit ik na 21.00 uur met de koptelefoon op mijn hoofd bij de kleine tv. Lucia heeft immers in het begin van de relatie de grote TV geclaimd. 

Verder ben ik een “keukentiran”. Meer een zender dan ontvanger ben ik en verder kan een bezoek aan de Hoogvliet voor mij het hoogtepunt van de week zijn. Ik ben vooral leuk in vreemd gezelschap, waar ik zelf het moment kan bepalen om te vertrekken. Een beetje zoals bij deze meet & Greet van 16.59 tot 17.06 uur. Met andere woorden: Ik leuk? ….Soms.   

De Kiekeboe dames dus. Ze stralen echt! Ze vinden het prachtig om op de foto te komen, de ene na de andere rent op me af, tot grote hilariteit van enkele haalouders. Ze kirren omdat ze weten in een Facebookblog te komen van mijn 470 vrienden. En ze staan er ook echt goed op. Ik haal het beste uit hen boven, kennelijk. 

Over renescheffer

Twitteraar, blogger, Italie, Spanje, Vitesse, FC Wageningen, columnist, Vkblog. Zeister Magazine, Male model, PvdA, voetbal, reizen, ambtenaar, eten, politiek, Zeist.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

