Vandaag bloemen, morgen Marco Borsato


“Angstige momenten”

Vanmorgen liep ik door Zeist, boodschappen. Bloemenkraampjes, winkels…Zal ik bloemen meenemen voor mijn vrouw, Lucia? Even goed nadenken. Staan er bloemen? Neen. Laat ik het maar doen. Is al weer een maand of twee geleden. In de winkel aan het Emmaplein hebben ze geen gerbera’s, mijn lievelingsbloemen. Een heel boeket dan maar. Contant betaald, anders ziet ze wat het gekost heeft.

Op weg naar huis spoken allerlei gedachten door mijn hoofd. Wat zal Lucia zeggen? Dat kan van alles zijn:

  
“Hoe heet ze? ik vertrouw je niet, ik weet waar je toe in staat bent, zelfs tijdens je zogenaamde boodschappenuurtje op zaterdag”

“Ja ja, dat mag ook wel een keer, na zoveel maanden”

“Hm, ik besta ook nog, als partner….”

“Je wil zeker wat vanmiddag, nou denk maar niet……”

Met trillende knieën sta ik voor het huis. Ik kom binnen, met het rode T shirt van de weggeefwinkel in de ene hand (daarover later meer). En de bloemen in de andere. 

Lucia, blij verrast, zegt “Oh, bloemen, wat lief, bloemen!, wat aardig!” 
En daar blijft het bij. Ik schaam me stiekem wat voor mijn angstige gedachten, die het gevolg zijn van uitvergrote framing van een enkele situatie in het verleden.

Dan trek ik even mijn rode T shirt aan. Dat heb ik bij de Weggeefwinkel gehaald. Dat is voor morgen voor het Marco Borsato concert, je moet daar in het rood. We staan in de gang. Lucia vraagt me haar vast te houden. “Dat doen we morgen, romantisch bij het concert!”.

Ik vind het maar niets “Uh, ja dat ken ik van TV, dat doe andere mensen, daar ben ik niet zo van” Ondertussen denk ik aan echtparen die van klassieke concerten houden, die kunnen gewoon rustig 2 uur vast op een stoel zitten, zonder gedoe, waren wij maar zo”. 

Lucia kijkt me licht teleurgesteld aan. Ik zeg “Lucia, dat werkt niet zo bij mij, dat opgeklopte romantische”. Maar toen kwam het alsnog. Lucia antwoordde “ja ja, dat werkt niet, maar dat andere, dat werkt bij jou wel”.

Over renescheffer

Twitteraar, blogger, Italie, Spanje, Vitesse, FC Wageningen, columnist, Vkblog. Zeister Magazine, Male model, PvdA, voetbal, reizen, ambtenaar, eten, politiek, Zeist.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

