Nettorama vertrekt uit Zeist


Toen de zaak naar Zeist kwam, een jaar of 6 geleden, was ik extatisch. Om 08.30 uur zouden de eerste klanten taart krijgen. De avond ervoor reed ik er al langs, de volgende morgen 08 uur weer, even kijken. Eindelijk een leuke prijsvechter in het winkelcentrum. Eerder zat er de EDAH, maar daar was de energie al even uit. Vanwege een positief blog werd ik destijds door de landelijke directeur van de Nettorama gebeld en kon ik een fles wijn ophalen bij de bedrijfsleider in Zeist. Leuk.

Eindelijk was er weer een alternatief voor de AH, die wat schijnheilige “middenklasse mensenvriend”, die uitstraalt het beste met ons klanten voor te hebben met gezellige broodbakluchten, maar die ons ondertussen confronteert met stiekeme prijsverhogingen, hoge basisprijzen en kiloknaller vlees. Ook qua fruit scoort men continue een veilige 7-. Vaak net rijp of wat groen, maar zelden bedorven. Natuurlijk wil de Nettorama ook zoveel mogelijk winst maken, maar gelukkig zonder die schijnheilige AH pretenties. Helemaal afkraken wil ik de AH ook niet, we doen er toch 65% van de boodschappen en we vechten thuis zaterdag om de Bonusfolder.
  

De Nettodrama kent een gevarieerde clientèle. Het gehalte “onderkant van de samenleving” is hier toch wat hoger. Een van mijn favoriete FB volgers noemt het zelfs de “Ghettodrama”. Ik kom hier ook liever alleen, met mijn gezin erbij is lastiger. Zeker in het begin zat ik vol met angst dat mijn vrouw zou zeggen “Waar ben ik terecht gekomen, moeten we niet verhuizen?” Alleen dat idee al geeft me veel stress. Nu is ook Lucia er aan gewend en is ze vooral blij met het hier veel smaakvollere zomerfruit en de coffeepads van Dolce Gusto.

Ik dwarrel er dus vaak alleen wat tussen de schappen, stiekem op zoek naar aanbiedingen. Goedkoop fruit, Sensa of Poeme wijn, vruchtensap voor Rozanne, diepvrieszalm en ondertussen zie ik tot mijn verrassing soms iemand die ik ken uit de categorie “ons soort mensen” en/of een schoolpleinmoeder en/of ambtenaar. Het gaat er in vergelijking met AH allemaal net wat knulliger en onhandiger aan toe in de zaak, maar nooit vervelend. Vaak heb ik als vierde in de rij tegen een verlegen meisje aan de kassa geroepen “Kassa bij!”

Maar nu gaat de Nettorama weg en komt dus Deen supermarkt. Een iets hoger marktsegment. Beetje tussen Nettorama en AH in maar met meer nadruk op vers. Ik geef ze een kans. Deen komt uit Noord Nederland en probeert marktaandeel in Midden Nederland te krijgen. Ik heb er nog geen gevoel bij, wel heb ik de folder al wel bekeken. “Het Noorden” ademt het. Zakelijk, koel en niet overdreven, soms wel enkele goede aanbiedingen. 

Hoe goed Deen ook mag zijn, ik weet nu al dat ik minimaal eenmaal per maand vreemd ga in De Bilt, bij Dirck van den Broek of Hoogvliet. Ik ben nu eenmaal een echte Supermarktenloper.

Over renescheffer

Twitteraar, blogger, Italie, Spanje, Vitesse, FC Wageningen, columnist, Vkblog. Zeister Magazine, Male model, PvdA, voetbal, reizen, ambtenaar, eten, politiek, Zeist.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

2 reacties op Nettorama vertrekt uit Zeist

  1. Smink zegt:

    Vooral dat Nettodrama in je blog. Ik denk dat je die fles wijn nu weer moet inleveren. Al noem ik de winkel ook altijd zo 🙂

  2. DEEN is geen slechte Supermarkt, is (nog steeds) familiebedrijf afkomstig uit Hoorn. Wel iets duurder dan VOMAR, maar met veel vers en steeds meer biologisch, en nu zelfs ook méér glutenvrij (heb ik nodig vanwege coeliakie). En aardig personeel…

Geef een reactie

