Supermarkt safari in Almere -DEEN


“Deen” in Zeist 

Wie gaat er nu vanuit Zeist in Almere (we waren er vanwege Primark) naar een DEEN supermarkt. Ik ben zo gek en mijn vrouw Lucia ook.

Over een maand is het immers zover. Dan opent de supermarktketen DEEN haar eerste filiaal in Zeist. In Zeist-west De Clomp wel te verstaan. De keten is hier niet bekend. Wel in Noord Holland. De meest zuidelijke vestiging is nu in Naarden. 
  

Deen komt in de plaats van Nettorama in winkelcentrum De Clomp. Ik heb het er moeilijk mee gehad, het vertrek van Nettorama. Die rommelige zaak met onmodieuze kleuren en superlage prijzen. Het vertrek heb ik wat makkelijker kunnen verwerken nu ik heb gemerkt dat de Nettorama geen echt afscheid heeft genomen van haar vaste klanten. Geen brief, geen laatste aanbiedingen. Jammer.

Gisteren togen we dus naar Almere, Almere haven om precies te zijn. Waarom daar? Omdat het winkelcentrum Brink aldaar is gelegen in een zelfde architectonische en sociale biotoop als De Clomp hier in Zeist. Goed bedoelde betonbouw daterend van eind jaren 70. Dit hier en daar voorzien van een woonerf, drempel of miniplatje met trap voor de woning. Het voorkomen van woningnood voor lager betaalden, het beperken van inbreuk op groen en van kosten waren leidend. In jargon heet dit een “bloemkoolwijk”.

Ik was wat nerveus. Zou ik met de bedrijfsleider op de foto kunnen? Zou ik durven te vragen. Ik twijfelde. Mijn vrouw zou zich genereren. Misschien met een ander personeelslid. Maar het zou te raar zijn. “Ja, uh ik kom uit Zeist en daar komt een een Deen en omdat ik veel schrijf over koopjes en supermarkten op Facebook en Twitter…ben ik speciaal naar Almere Haven gekomen om…..”

Deen viel mee! De zaak straalt rust en ruimte uit. Het jonge personeel wordt goed aangestuurd en er zijn voldoende aanbiedingen. Wat opvalt zijn de ronde getallen. Iets kost geen €3,89 of €3,79 maar €3,80. Het prijsniveau ligt wel hoger dan bij Nettorama en bij de vaste prijzen iets onder AH. Gelukkig zijn er genoeg aanbiedingen met “2 halen – 1 betalen”. Dinsdag schijn DEENSdag te zijn met extra aanbiedingen. Deen staat in de Noordelijke regio bekend vanwege haar goede assortiment, met name groenten. Bij de kassa is er t.o.v. Nettorama veel meer ruimte en je kunt betalen door je pasje tegen het pinapparaat te houden. 

Gerustgesteld reden we terug naar Zeist.

Welkom in Zeist-west DEEN! 

Over renescheffer

Twitteraar, blogger, Italie, Spanje, Vitesse, FC Wageningen, columnist, Vkblog. Zeister Magazine, Male model, PvdA, voetbal, reizen, ambtenaar, eten, politiek, Zeist.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

