“Opgewonden van de MCD”


Toen mij door iemand in Zeist gevraagd werd iets over de vernieuwde Jumbo aan de Joh. van Oldenbarneveltlaan  te schrijven was ik sceptisch. Ik heb er niet veel mee. Ook niet tegen, maar de Jumbo zorgt bij mij niet voor kippenvel. Op een zaterdagmorgen ging ik er toch maar heen. Totdat ik op het idee kwam om supermarkten “als vrouw” te verbeelden. Toen lukte het opeens wel om iets te schrijven.  Ik was bij de nieuwe Jumbo verrast door de ruimte. Daarna gingen mijn gedachten en fantasieën uit naar de concurrenten. Stel dat die supermarkten in Zeist een vrouw zouden zijn……

De Jumbo

Een dame van 42, cup D, houdt zich jong, maar wordt ongemerkt toch snel wat voller en ouder. Ze borrelt graag bij De Heeren van Zeist. Een beetje allemansvriend. Zonder pieken en dalen. Zeker niet meer de wat “goedkope” en feestende meid uit haar studententijd. Ze zet zich voorzichtig af tegen de AH, maar die zit vaak wel op het zelfde terras. De Jumbo deed het zelfs met de ex van AH. Sinds kort is ze nog wat meer opgepimpt maar zeker niet op een overdreven manier. Ik raak er niet opgewonden van. Vakantiebestemming: camping aan lido de Jesolo.

De AH

De “iets oudere zus” Iets gelijkmatiger en iets degelijker in het algemeen. Ze zijn absoluut geen familie, maar lijken ongewild wel op elkaar. Eenmaal per maand is het feest voor haar en dan gaan de haren los. Dan is het “happy hour” bij haar en geeft ze heel wat rondjes weg. Is meer nog dan Jumbo een kindervriend. Ze heeft wel veel foute mannen, die op de achtergrond aan de touwtjes trekken. Haar omgeving ziet ze niet. Maar ze zijn er wel, deze “aandeelhouders”. Haar tweelingzus in Den Dolder heeft het nog hoger in de bol.  Tot in de puntjes opgemaakt, zonder heel nuffig te zijn, gelukkig. Vakantiebestemming: stacaravan aan meer van Annecy. Daar komt ze veel gelijkgestemden tegen.

  
De Nettorama

Slettebak van 25? Neen dat is te negatief. Beetje simpel, dat wel. Maar niet kwaad. Wat al te bont uitgedost. Soms heeft ze wel even iets. Dan lijkt het even wat meer. Dan heeft ze tijdelijk iets in petto. Haar wat anders, merkkleding aan. Zeist bleek voor haar toch geen goede biotoop. Vakantiebestemming: Salou.

De Aldi

Ach, de 24 jarige vriendin van die Feijenoordsupporter in zijn rode 11 jaar oude Opel Astra met spoiler. ‘You see what you get’ bij haar. Geen dubbele agenda, niet behaagziek, maar zit ook geen ontwikkeling in. Toch heeft ze door haar eerlijkheid en simpele gelijkmatigheid genoeg vrienden. Vakantiebestemming: Renesse met haar jeugdvriendinnen uit het Ruhrgebied.

De Deen

Is hier net komen wonen. Negatief uitgedrukt ‘vlees nog vis’ maar kijk je er met open blik naar dan zie je een degelijke niet onknappe maar wat rommelige dame. Leeftijd is moeilijk te schatten. Ze woont na haar komst uit het Noorden. nu nog tijdelijk in een bouwval in Zeist west. De kenner ziet in haar wel potentie. Soms gaat ze ondanks de armoedige woonsitiatie soms even los, heel tegendraads dinsdags. Veel aanloop dan. Haar ex buurvrouw uit het Noorden “Onderschat haar niet!” Vakantiebestemming: geen tijd voor nu.

De MCD

Muurbloempje van onbestemde leeftijd. Ze probeert de laatste tijd wat meer naar buiten te treden. Weinig van te zeggen. Zal als echtgenote en moeder geen kat in de zak zijn, denk ik. Zeker niet als je een zekere saaiheid op de koop toe neemt. Wel een hoge uitdagingsfactor voor een man om haar met wat geestelijke en fysieke aandacht te laten opbloeien. Ik denk dat ze dan helemaal los gaat, voor het eerst. Als ik eraan denk, word ik zelfs wat opgewonden. Vakantiebestemming: huisje in Zwarte Woud.

Lidl

Deze dame van een jaar of 35 heeft zich goed ontwikkeld. Na het LBO heeft ze heel wat avondstudies gedaan. Daardoor beweegt ze zich in andere kringen nu ook wat makkelijker. Ze heeft al iets gehad met ex vriend van de Jumbo. Haar oude vriendinnengroep van school gaat nu meer om met Aldi. Vakantiebestemming: meestal Rimini e.o. Dit jaar voor het eerst weekje Toscane erbij.

Na deze verhandeling zult u snappen dat ik sta te popelen om de MCD een keer met een bezoek te vereren. Zou ze me leuk vinden?

Over renescheffer

Twitteraar, blogger, Italie, Spanje, Vitesse, FC Wageningen, columnist, Vkblog. Zeister Magazine, Male model, PvdA, voetbal, reizen, ambtenaar, eten, politiek, Zeist.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Een reactie op “Opgewonden van de MCD”

  1. Pingback: SNEAKY DATE MET DE MCD | Rene Scheffer verzamelde columns

Geef een reactie

