Ontberingen op de markt in Zeist


Het was vandaag druk, veel te druk om 09.40 uur. Er was soms geen doorkomen aan. En zeg nu niet “zeur niet, je loopt er zelf ook rond” want ik ben er altijd rond die tijd, ook in de winter, puh. Natuurlijk, het is morgen moederdag en iedereen wil kennelijk in de middag van de zon genieten.

De markt

Ook overigens was het geen feest. Bij de groenteboer Kraaij stond de file ver om de bocht, zeg maar 30 wachtenden. Bij de slager uit Nijkerk werd ik geconfronteerd met een assertieve well to do dame type expat/Lyceumkwartier die haar bistecca Fiorentina tot op de gram wenste aangesneden te hebben voor de door haar man op te zetten BBQ. Ook voor het overige nam ze ruimte en aandacht voor zich (uiteindelijk altijd ten koste van anderen). Ik meende dat ze voordrong, maar houd een kleine slag om de arm. Bij de visboer was het al iets rustiger. De verstandige kopers waren er al veel vroeger bij. Ik zag mooie tarbot liggen voor 1,75€ per gram. Maar ik hield het deze keer bij een stukje tonijn.

De AH

Wat later bij de AH was het ook geen feest en ook geen doorkomen aan. Schuldigen? De sullige vader achter de kinderwagen die zijn iets oudere kind met een karretje liet “experimenteren” ten koste van iedereen achter hem (niet hen, de kinderen treffen geen blaam). Verder de verschillende 50 plus mensen die op 1 meter van de schappen moeten kijken, omdat ze het van dichtbij niet zien. Ik heb dat ook, maar zet niet dan nog eens een kar achter mijn kont zodat er niemand meer door kan. Maar er was ook de oudere venijnige “geitenmelk mevrouw”. Ik pakte mijn pak melk langs haar heen (voldoende ruimte latend) maar ze was nog niet klaar bleek. Ze pakte nog een pak geitenmelk en keek me woest aan. Ook overigens ziet ze eruit al een zeer bewust levend macrobiotisch type. Waarom zijn de simpeler en minder bewust levende mensen vaak zoveel aardiger in de oppervlakkige omgang vraag ik me vaak af.

Verder nog geen rokjesdag

Veel witte benen en tenen op de markt. Weinig dat me bekoorde. In augustus zijn veel meer benen mooi, door de nazomerse bruinheid wordt schoonheid en lelijkheid behoorlijk genivelleerd. Nu ben ik als Pvda man wel voor nivellering maar qua benen houd ik wel van dit seizoen, waar ware schoonheid sporadisch juist bij witte benen naar voren komt. Maar rokjesdag moet nog komen, ook in Zeist. Woensdag was het te fris, Hemelvaartsdag telt niet mee en vrijdag jl. ook niet want toen was het geen echte werkdag. Maandag is het pas zo ver, dan is het weer een echte werkdag en meer dan 22 graden. De benen zijn bij menigeen dan al wel weer wat aangebruind.

En verder ben ik nu eindelijk weer wat tot rust gekomen. In de tuin en brood met aardbeien van Kraaij in de schaduw in de tuin.

Over renescheffer

Twitteraar, blogger, Italie, Spanje, Vitesse, FC Wageningen, columnist, Vkblog. Zeister Magazine, Male model, PvdA, voetbal, reizen, ambtenaar, eten, politiek, Zeist.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

