BYOC “Bring Your Own Chair”


Al een jarenlange ergernis voor mij is het ontbreken van voldoende bankjes of stoelen in kledingwinkels, andere winkels en openbaar winkelgebied. In Zeist maar ook elders en vooral bedoeld voor 45 plus mannen. 

Vandaag ging ik mee naar De Bilt, Hoogvliet en Action. Dat werd ons middaguitje, nadat vrouwlief Spakenburg wegstreepte i.v.m. teveel wind. Hier in Zeist was al veel wind en daar dan helemaal. De strijd erover aangaan wilde ik niet en was ook niet nodig. Er was immers geen voetbal, ik had mijn dingen al gedaan en niets anders te doen, dus.

Van vorige bezoeken wist ik dat er buiten,  behalve wat net iets te dunne anti ramkraakpalen, geen zitjes zijn. De Action ga ik niet in. Teveel goedkope zooi en (deels) dito mensen die alles kopen wat laag geprijsd is en met tassen vol milieuonvriendelijk en overbodig spul de zaak uitkomen. En ik daar 40 minuten op een paal zitten of op de grond, of tegen de muur? Neen. Eerder gedaan en dat is geen succes.

Voordat we gingen had ik stiekem (om mijn plan niet in de kiem te doen smoren) de groene opklapstoel van Leen Bakker in de auto gelegd. Toen de dames ter plaatse vertelden dat ze eerst de Action in gingen, haalde ik triomfantelijk de stoel uit de auto. Ik had een mooi plekje. Wel even zoeken en het werd een plekje tussen een ramkraakpaal en een reklamebord.

De tijd gaat snel voorbij, ik had een Voetbal International bij me en had uitzicht op in- en uitgaande klanten van de Hoogvliet en de Action. Reacties? Enkele oudere dames keken vertederd en bewonderend. Een andere dame wilde planten bij me afrekenen “Bent u de Plantenman?” En een andere dame zei “goed idee!”. Ondertussen zat een man een half uur op een ramkraakpaal en een andere hing tegen andermans auto.

Lucia is wel meer raars van me gewend en maakte zich niet druk. Rozanne kwam enthousiast naar me toe rennen “Papa, blijf zitten, ik heb een verassing, een kadootje!”. Daarna ging de stoel weer in de achterbak en ik mee de Hoogvliet in, dat is meer mijn ding.

Voor herhaling vatbaar!

Over renescheffer

Twitteraar, blogger, Italie, Spanje, Vitesse, FC Wageningen, columnist, Vkblog. Zeister Magazine, Male model, PvdA, voetbal, reizen, ambtenaar, eten, politiek, Zeist.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

