SNEAKY DATE MET DE MCD


Een maand geleden schreef ik hier een stuk over een aantal supermarkten in Zeist. Daarin zette ik ze neer “als vrouw”. Wat schreef ik over de MCD aan het Vrijheidsplein?

“Muurbloempje van onbestemde leeftijd. Ze probeert de laatste tijd wat meer naar buiten te treden. Weinig van te zeggen. Zal als echtgenote en moeder geen kat in de zak zijn, denk ik. Zeker niet als je een zekere saaiheid op de koop toe neemt. Wel een hoge uitdagingsfactor voor een man om haar met wat geestelijke en fysieke aandacht te laten opbloeien. Ik denk dat ze dan helemaal los gaat, voor het eerst. Als ik eraan denk, word ik zelfs wat opgewonden. Vakantiebestemming: huisje in Zwarte Woud.”

Lees verder over mijn fantasieen, waar ik de supermarkten voorstel als vrouw: Supermarktblog

EN HOE WAS HET BIJ DE MCD?

Na ruim een maand kwam het er gisteren eindelijk van. Het is lekker voorjaarsweer. Ik ben voor mijn werk bij het Vrijheidsplein. Heb ik bij de MCD iets nodig? Dat niet. Ik loop met mijn smartphone in de hand en ga ietwat zenuwachtig naar binnen. Rust en ruimte komen me tegemoet. Is dat niet wat ik in mijn leven in toenemende mate zoek? Iets waar ik steeds meer voor vecht en het gaat me nu ook redelijk goed af. Er zijn wel wat klanten, het is niet te druk, gelukkig niet. Het geeft me de gelegenheid foto’s te maken. 

Ik weet dat het niet hoort, in een supermarkt. De spanning neemt toe. Zou ik betrapt worden en wanneer en in welke gang? De opwinding die ik eerder beschreef voel ik weer opkomen. Zou dat de opwinding zijn vanwege de MCD zelf of vanwege het beklemmende en licht erotiserende gevoel betrapt te worden? Ik zie rechte winkelpaden, opgeruimd. Het is er geen rotzooi en je kunt alles zo pakken. Niets dat wijst op slonzigheid. Rust, ruimte en en dus regelmaat, dat tref je hier aan. De buurtbewoners hadden het slechter kunnen treffen.

Ik loop wat onhandig tussen de stapels toiletpapier ik monster de vis. Ik kijk bij de pinda’s. De pindamix is van “Markant” uit Beesd. Zoveel produkten komen uit Beesd. Raar eigenlijk. Dan komt de bedrijfsleider langs. Zou hij via de camera hebben meegekeken? “Goedenmiddag meneer!” zegt hij vriendelijk maar licht dwingend. Zou hij me kennen van een eerder FB verhaal of mij herkennen als een verwarde freak?

Ik zie verder niets raars in de winkel. Alles wat er moet zijn, is er. Niet superveel, geen extra’s. Het goede gemiddelde. MCD adverteert tegenwoordig wat meer in de Nieuwsbode. Ik denk dat LEXA het medium is voor als de “MCD als vrouw” zou gaan daten. De gemiddelde vrouw, het AD onder de datingsites. Maar misschien is dat al wel te frivool. Elk moment verwacht ik een sirene achtig geluid. “Meneer, leuk dat u er bent, wilt u met me wandelen, gewoon wandelen, praten, niets overhaasten, u bent toch niet getrouwd? Want daar ben ik niet van…” Er komt niets.

Bij de kassa zit een vrolijke donkerharige mid twenty kassadame. Ik monster haar. Gaaf gezicht. Zou zij MCD zijn? Hm, te jong. Ze lijkt wat verschrikt, maar lacht toch. Ze rekent per ongeluk de chips van de twee achter mij lopende jongens bij mij af. Door de spanning vergat ik het scheidingsplankje neer te leggen. Ze wil het herstellen. Ik kijk de jongens aan. Ik gun het ze hun zakgeld te houden. Ik heb niet direct last van nog geen euro extra en ben in een goede bui. 

Ik druip af. Wat zou ik er mee kunnen, de MCD. Wat ben ik met het bezoek opgeschoten? Twee weken in een stacaravan in het Zwarte Woud met haar, zou kunnen. Samenwonen? Zou gelet op mijn karakter en hang naar rust, regelmaat en simpele uitdagingen best enige tijd stand houden. Maar ik zou na een tijd toch onrustig worden en verder op zoek gaan. 

Mijn vrouw Lucia de Spirt kan gerust zijn.

Over renescheffer

Twitteraar, blogger, Italie, Spanje, Vitesse, FC Wageningen, columnist, Vkblog. Zeister Magazine, Male model, PvdA, voetbal, reizen, ambtenaar, eten, politiek, Zeist.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

