Voordelen van Pokemon Go


Ik doe het nu  overal.

Gisteren in Zeist bij Jonathan tegen Focus 07 kon ik contact krijgen met 3 Lures bij het Slot! Nog nooit zo leuk een amateurwedstrijd bekeken. Donderdag was ik in het Griftpark met Ipad. In de tuin, op de fiets, op de markt. Op de atletiekbaan, tijdens het eten, in de keuken, in de wachtkamer, overal. Ik heb helaas een Nokia (geen pokemon mogelijk) en moet het op mijn iPad spelen. Altijd op zoek naar Pokestops en bijzondere Pokemons. Inmiddels heb ik na 8 dagen level 13. Vrouw en dochter 22, die doen het al langer

De voordelen op rij.

 

Je komt in contact met allerlei soort mensen

Bij het Slot spreek ik kinderen, pubers, bekende Nederlanders zoals, schoolpleinmoeders en daar onverwacht aanwezige collega’s. Deels mensen die ik zeker in die combinatie niet spreek.

 

Het is de kern van gezamenlijke en leukere gezinsuitjes

Niet meer per se naar H&M of een Action, waar ik op muurtjes zit te wachten. Neen nu gaan we naar het Slot, de OudeGracht Utrecht of even naar het winkelcentrum Vollenhove, ijsjes eten en Jumbo.

 

Beter “Flexibel werken”

Op kantoor zoek ik vaak een aantal vaste hoekjes op waar ik me thuis voel, waar ik mensen mag. Nu zit ik tussen twee pokestops in (af en toe een klik voor nieuwe ballen) en zie ik wel wie in mijn buurt komen.

 

Pokemon spelen is het nieuwe roken

Roken kan anno 2016 echt niet meer! Je ziet het ook niet veel meer, behalve bij bepaalde categorien jongeren en een deel van de vanouds verslaafden. Het om de 1 of 2 uur even nasr buiten gaan heeft natuurlijk weer wel wat. Maar nu kan dat met Pokemons. “Even een paar minuten naar buiten, er is een Lure”

 

Een kind leert sparen, rekenen en komt buiten

Dochter heeft niet heel veel benul heeft van sparen en uitgeven en de lange termijn gevolgen. Via Pomemon Go leert ze het nu wel. Bovendien is ze meer buiten, vaak samen met anderen.

 

In plaats van Tinder

Niet dat ik het nodig heb, maar het is zoo makkelijk.”Dag mevrouw, ook Pokemons aan het vangen?” Na die opening is elk gesprek mogelijk. “Woont u hier in de buurt, volgens mij heb ik u vaker gezien” of “U woont niet in deze buurt, heb u niet eerder gezien” Het antwoord maakt niet uit. Het eerste contact is gelegd.

 

Het leidt af

Van ellende, van de TV. Zo kijk ik al maanden niet meer naar Pauw. Veel te heftig, teveel extremen, nare en ondanks bij de gasten vaak aanwezige intelligentie toch in the end te “domme mensen” in hun extremisme, daar waar ik liever in het grijze midden zit. Ik zet de TV op SBS 6, Hart van Nederland en speur op snorlaxen, pidgeys en Dratini’s

 

Ik maak meer kilometers.

Met de iphones van Lucia en Rozanne in mijn trainingsbroek loop ik extra kilometers, dit voor het “uitbroeden van de eieren” en soms maak ik een extra lus voor de Pokestops.

 

Kunst en Cultuur.

Ik ben bij een museum in het Slot geweest, in de beeldentuin. Verder zijn de Pokestops altijd gekoppeld aan bijzondere locaties met historische, culturele achtergrond.

Ik lees nog steeds mijn kranten en de Sociale media. Dus maakt u zich geen zorgen.

Over renescheffer

Twitteraar, blogger, Italie, Spanje, Vitesse, FC Wageningen, columnist, Vkblog. Zeister Magazine, Male model, PvdA, voetbal, reizen, ambtenaar, eten, politiek, Zeist.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

