Zoenen, met Nieuwjaar op kantoor?


Zonder na te denken zoen ik in het Nieuwe jaar iedere vrouw die ik een beetje ken en die mij niet op voorhand op afstand houdt. En andersom gebeurt dat ook wel. Zo hoort dat kennelijk. Ik had gisteren bij de Nieuwjaarsreceptie en ook vandaag op kantoor speciaal mijn stoppelbaard iets extra geschoren en extra after shave op gedaan.

Vandaag echter zag ik een jonge collega dame achter haar buro wat schuchter naar me kijken of langskijken. Ik zei “Wees niet bang, ik ga je echt niet zoenen, zoenen leidt af is zo’n ding. Ik wens jou en je vriend /man en heel gezond 2017”. Ik zag in mijn hoofd het beeld van haar en haar vriend voor me, de plaatjes op Facebook en de straat in Zeist waar ze wonen en daardoor voelde ik dat ik het meende.

Samen kwamen we tot de conclusie dat dit veel beter is. In die 4 tot 8 seconden dat je iemand zoent, ben je alleen daar mee bezig en kun je je niet focussen op de ander. Ze wenste mij ook al het goede en ook mijn gezin.

Later deed ik hetzelfde bij drie andere vrouwelijke collega’s L, E en M. en door het achterwege laten van de zoenen hadden we net iets meer de tijd om op elkaar te focussen, het gezin, werk, de persoon. Dat voelde veel beter dan dat gehaaste gekus. 

Gekus waarvan je je kunt afvragen wat de prettigheid ervan is. Ik kan me situaties voorstellen dat de zoen en zeker de wat verdergaande zoen een voorportaal kan zijn van verdere lichamelijkheden die op zich prettig en zelfs opwindend kunnen zijn. Iets dat zich voordeed bij een van de eerste ontmoetingen met mijn vrouw Lucia. Maar hoe vaak komt zoiets nu voor tijdens een Nieuwjaarsreceptie of de eerste dag op kantoor? Niet, dunkt me. Om die reden hoef je dus zeker niet te zoenen.

Nu is natuurlijk de vraag of ik dit allemaal 100 % verstandelijk meen of dat het een sublimatieve stijlfiguur voor mij is om te voorkomen dat je als zoener wordt afgewezen, op afstand wordt gehouden. Een onzekerheidsdingetje uit mijn jeugd wellicht? 

Die keuze laat ik dan maar aan de lezer over.

Over renescheffer

Twitteraar, blogger, Italie, Spanje, Vitesse, FC Wageningen, columnist, Vkblog. Zeister Magazine, Male model, PvdA, voetbal, reizen, ambtenaar, eten, politiek, Zeist.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

